رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی کردستان از برگزاری هجدهمین یادواره عارف نامی کرد مرحوم سید بهاء الدین شمس قریشی به عنوان یکی از برنامه‌های شاخص و محوری هفته وحدت در سنندج خبر داد.
کد خبر: ۱۳۴۲۴۹۰
به گزارش جام جم آنلاین کردستان، امین مرادی صبح امروز شنبه در گفت‌وگو با رسانه های استان کردستان، ضمن تبریک فرا رسیدن ماه ربیع الاول، اظهار کرد: با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، هجدهمین یادواره عارف نامی کرد مرحوم سید بهاء الدین شمس قریشی در نخستین روز هفته وحدت در سنندج برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان طی بیش از 15 سال گذشته برگزاری این مراسم را در دستور کار قرار داده است و در راستای استقبال خوب و گسترده مردم، امسال نیز این مراسم در سنندج برگزار می‌شود.

رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی کردستان ضمن تاکید بر رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی در راستای برگزاری این مراسم، افزود: برگزاری یادواره مرحوم سید بهاء الدین شمس قریشی با هدف رعایت شرایط حاکم بر جامعه به دلیل شیوع ویروس کرونا در فضای باز برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: بر اساس هماهنگی‌های صورت گرفته روز سه شنبه 27 مهر ماه سال‌جاری مصادف با 12 ربیع الاول 1443 راس ساعت 15 و در محوطه مجموعه ورزشی شهید کاظمی سنندج که آرامگاه این عارف نامی نیز در آنجا قرار دارد، برگزار می‌شود.

مرادی با اشاره به حضور گروه‌های مختلف مولودی خوان و دف نواز برجسته استان کردستان در این مراسم، اظهار کرد: همچنین در این مراسم از سخنرانی دو روحانی برجسته نیز استفاده خواهد شد و دف نوازان و مولودی خوان های برتر استان کردستان نیز در آن به اجرای برنامه خواهند پرداخت.

وی با اشاره به تعطیل شدن تمامی فعالیت‌های فرهنگی و هنری در کردستان بعد از شیوع ویروس کرونا، اظهار کرد: حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان در دو سال اخیر و علیرغم تمامی محدودیت های موجود، تلاش نموده است تا با استفاده از بستر فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی فعالیت‌های خوبی را اجرایی کند.

رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی کردستان گفت: سال گذشته نیز با توجه به محدودیت های اعمال شده، هفدهمین یادواره مرحوم شمس قریشی بدون حضور مردم و در مسجد جامع سنندج برگزار و به صورت زنده از شبکه استانی مرکز کردستان پپخش شد که امسال برنامه ریزی بر این است که این مراسم در فضای باز و ضمن رعایت تمای پروتکل‌های بهداشتی با حضور جمعی از مردم برگزار شود.
 
وی عنوان کرد: وجود مقدس و نازنین پیامبر اعظم اسلام حضرت محمد(ص) مهم‌ترین نقطه ایجاد وحدت است و مردم این منطقه عاشق آن حضرت و اهل بیت هستند و در همین راستا برگزاری این مراسم و برنامه های این چنین همواره در دستور کار حوزه هنری بوده و به صورت ویژه دنبال می‌شود.

وی همچنین با بیان اینکه کردستان مهد علم و عرفان است، عنوان کرد: برگزاری مراسم های مولودی خوانی ریشه در فرهنگ و باور مردم این استان دارد و در همین راستا حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان تلاش دارد که ضمن برگزاری مراسم‌های این چنین در راستای تحکیم هر چه بهتر پایه‌های وحدت و همدلی در جامعه تلاش جدی‌تری داشته باشد.

مرادی افزود: ایام هفته وحدت بهترین فرصت برای کمک به وحدت و همدلی بیشتر در جامعه است و انتظار می‌رود که برگزاری مراسم‌های این چنین، زمینه‌ساز عملیاتی شدن این امر مهم که در راستای عمل به آموزه‌های دینی ماست، باشد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها