معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان: روال این جشنواره حکم می کرد که مراکز استانها میزبان آن باشند، اما در طی دو دوره گذشته و در راستای تحقق سیاست توزیع عادلانه فعالیت های فرهنگی و هنری در سطح استان، پس از بروجرد، میزبانی به الیگودرز واگذار شد.
کد خبر: ۱۳۴۱۶۷۷
به گزارش جام جم آنلاین لرستان: فرید رحمتی اظهار کرد: الیگودرز به عنوان دروازه تمدنی شرق استان ظرفیت های بسیاری در زمینه های فرهنگی و هنری دارد و قابلیت میزبانی از جشنواره های ملی و بین المللی را داراست، از همین روی بسیار خرسندیم که در روزهای سخت کرونایی، شاهد این همه شور و اشتیاق کودکانه به واسطه اکران فیلم های سی و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم های کودک و نوجوان در الیگودرز هستیم.
 
وی افزود: روال این جشنواره حکم می کرد که مراکز استانها میزبان آن باشند، اما در طی دو دوره گذشته و در راستای تحقق سیاست توزیع عادلانه فعالیت های فرهنگی و هنری در سطح استان که از اولویت های کاری مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی می باشد، پس از بروجرد، میزبانی به الیگودرز واگذار شد.
 
وی تصریح کرد: با تلاش مجموعه همکاران شاهد رشد چشمگیر شاخص های فرهنگی و هنری در طی دو سال گذشته در سطح استان بوده ایم که به عنوان نمونه می توان به رشد مراکز آموزشی در شهرستانهای استان از جمله الیگودرز اشاره کرد و در تلاش هستیم تا با پیگیری های مستمر مجوز تاسیس و راه اندازی هنرستان پسرانه هنرهای زیبا و شعبه انجمن سینمای جوان در شهرستان الیگودرز به زودی صادر شود.
 
معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان سپس با اشاره اعطای تسهیلات بلاعوض در قالب اهداء هنر کارت به یکصد و پنجاه نفر از هنرمندان و اصحاب فرهنگ الیگودرز، ابراز داشت: هر جشنواره ای تجربیاتی نوین را با خود به همراه دارد و یکی از نوآوری های این جشنواره بین المللی که در الیگودرز با استقبال چشمگیر مواجه شد، سپردن بخشی از داوری جشنواره به کودکان و نوجوانان است.
 
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی الیگودرز نیز در این مراسم گفت: میزبانی از این رویداد بین المللی آنهم در شرایط کرونایی، نیاز به اخذ مجوز های گوناگونی داشت که در این میان حمایت های فرماندار شهرستان، زمینه های برگزاری جشنواره در الیگودرز را فراهم آورد.
 
میثم محتشم آرا در ادامه با تشکر از تمامی دست اندرکاران برگزاری سی و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم های کودک و نوجوان در الیگودرز، تصریح کرد: امیدواریم با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان و همدلی بیش از پیش مردم و مسئولان شهرستان، در سالهای آینده نیز میزبانی این برنامه به شهرستان الیگودرز برسد.
 
لازم به ذکر است که سی و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم های کودک و نوجوان از ۱۶ تا ۲۰ مهر ماه به میزبانی اصفهان برگزار می شود و بر اساس روال جشنواره، فیلم های راه یافته به این رویداد در سایر استانهای کشور نیز اکران می شود که بر همین اساس هجده فیلم از آثار راه یافته به جشنواره در ایام ذکر شده در سینما تماشای الیگودرز اکران می شوند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها