گفتگو با شهربانو موسوی، درباره احوال این روزهایش

نترسیدن از مرگ ترسناک است

مراسم تشییع و تدفین پیکر فتحعلی اویسی بازیگر فقید فیلم‌ها و سریال‌های ماندگارِ سینما و تلویزیون با حضور جمعی از هنرمندان و هنردوستان در حال برگزاری است.
کد خبر: ۱۳۴۱۰۷۰
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، فتحعلی اویسی روز گذشته بعد از چند مدتی بستری در بیمارستان و عمل جراحی، دارفانی را وداع گفت. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس رسانه ملّی در پیام‌های جداگانه‌ای این وداعِ ناگهانی را تسلیت گفتند و همچنین در فضای‌مجازی سکانس‌های کار‌های ماندگار این بازیگر کماکان از سوی همکاران و علاقه‌مندانش دست به دست می‌شود.

روز گذشته فرزند او اعلام کرد که امروز پدرش در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) تشییع می‌شود و ساعتی پیش این اتفاق افتاده و پیکرِ این بازیگر پیشکسوت با حضور جمعی از هنرمندان و هنردوستان در حال برگزاری است.

پیکر این هنرمند قرار است در کنار مزار محمود اختیار شاعر و نویسنده ایرانی به خاک سپرده می‌شود.

محمد شیری بازیگر سریال «شب‌های برره» که اولین نفری بود خبر کما رفتن و بیماری فتحعلی اویسی را رسانه‌ای کرد در میانِ جمعیت بیش از همه دیده می‌شود.

فتحعلی اویسی بازیگر و کارگردان در مجموعه‌های تلویزیونی «بدون‌شرح»، «شهر قشنگ»، «کمربند‌ها را ببندیم»، «دارا و ندار»، «زیرزمین»، «باغچه مینو» و ... به ایفای نقش پرداخته بود.

این هنرمند زاده ۲۱ دی ۱۳۲۴ و فارغ‌التحصیل کارگردانی و بازیگری سینما از دانشگاه ایالتی تگزاس در سال ۱۳۵۳ بود. اویسی در همان سال به ایران بازگشت و آغازِ فعالیت سینمایی‌اش، بازی در فیلم «قدغن» از علیرضا داوودنژاد در سال ۱۳۵۷ بود.

او پس از اتمام تحصیل عضو سیمای جمهوری اسلامی ایران شد و در دهه ۱۳۶۰ در فیلم‌های بسیاری بازی کرد و چند فیلم را هم کارگردانی کرد. اویسی در اوایل دهه هفتاد دوباره به کارگردانی روی آورد و سومین فیلم بلندش «مریم و میتیل» را ساخت که فیلم موفقی بود.

فتحعلی اویسی در نیمه دوم دهه هفتاد در تلویزیون بسیار فعال بود. در سینما هم بازی ماندگار او در فیلم‌های «ناخدا خورشید» (ناصر تقوایی، ۱۳۶۵)، «سرب» (مسعود کیمیایی، ۱۳۶۷)، «هی جو» (منوچهر عسگری نسب، ۱۳۶۷)، «بانو» (داریوش مهرجویی، ۱۳۷۰)، «جهان پهلوان تختی» (علی حاتمی و بهروز افخمی، ۱۳۷۶) و «مومیایی ۳» (محمدرضا هنرمند، ۱۳۷۸) در یاد‌ها مانده‌است.

فتحعلی اویسی سال ۱۳۷۹ در سریال «ولایت عشق» در نقش «رجاء ابن ابی ضحاک» نقش آفرینی کرد. این هنرمند در سال ۱۳۸۱ با سریال «بدون شرح» به شهرت رسید و با حضور در سریال‌هایی همچون «کمربند‌ها را ببندیم» و «زیرزمین» همچنان محبوب مخاطبان باقی ماند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها