معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان صادرات تخم مرغ به خارج از استان و کشور را یکی از عوامل کمبود تخم‌مرغ برشمرد.
کد خبر: ۱۳۳۹۹۲۸

به گزارش جام جم آنلاین همدان، مرتضی بیدآبادی اظهار کرد: یکی از مشکلات موجود در حوزه کمبود و گران شدن تخم مرغ صادرات تخم مرغ به صورت غیر رسمی و از طرفی ثبت سفارش تخم مرغ و در نهایت تعهد برای توزیع روزانه تخم مرغ به وزن مشخص در بازار است.
وی افزود: بر اساس تعهدها و هماهنگی انجام شده با رئیس اتحادیه مرغ تخم گذار روزی شش تُن تخم مرغ در بازار عرضه خواهد شد تا نیاز مردم رفع شود.
وی ادامه داد: هماهنگی‌های لازم برای توزیع تخم مرغ در فروشگاه های منتخب انجام شده تا بتوانند تخم مرغ را در اختیار شهروندان قرار دهند.
بیدآبادی یادآور شد: در حال حاضر تخم مرغ‌های همدان به خرم آباد و اهواز می‌رود همچنین شاهد صادرات تخم مرغ به صورت غیر رسمی به عراق هستیم که بحث صادرات تخم مرغ و عدم همخوانی میزان تولید تخم مرغ و نیاز شهروندان مشکلاتی را به وجود آورده است.
معاون بازرسی و نظارت صمت با بیان اینکه در فصل گرما مرغداران اقدام به نگهداری مرغ‌های تخم‌گذار در حالت لاک می‌کنند، گفت: لاک کردن مرغ برای جلوگیری از بروز بیماری در مرغداری انجام می شود که از تخم‌گذاری مرغ به این ترتیب جلوگیری به عمل می‌آید و در فصل پاییز مرغداران مرغ ها را از حالت لاک خارج می کنند، بنابراین کمبود تخم مرغ در بازار موقتی است.
وی گفت: در حال حاضر قیمت هر شانه تخم مرغ بین ۴۵ تا ۵۰ هزار تومان به فروش می رسد و قیمت مصوب برای تخم مرغ در نظر گرفته شده است چرا که مرغدارانی که مرغداری تخم گذار دارند، عرضه تخم مرغ با قیمت قدیم برایشان صرفه اقتصادی ندارد.
بیدآبادی با بیان اینکه رویکرد دولت جدید افزایش تولید است، گفت: هر چه میزان تولید بالاتر برود عرضه در بازار افزایش می یابد همچنین صادرات رونق می گیرد و امیدواریم در این حوزه با افزایش تولید همراه شویم تا مشکلات کمبود در مباحث مختلف مرتفع شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها