رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور:

تجهیزات سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای روزآمد می‌شود

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: این مجموعه همراه و همیار صنایع در استان بوده و تاکنون در این زمینه گام‌های مثبت و خوبی برداشته شده است.
کد خبر: ۱۳۳۹۸۹۸

به گزارش جام جم آنلاین آذربایجان شرقی ، رضا اختیار وکالتی در جلسه کمیته آموزش در صنایع استان،  وظیفه اصلی این کمیته را ایجاد مراکز آموزش جوار و بین کارگاهی با رویکرد استانداردسازی و توسعه آموزش با هدف آموزش و توانمندسازی شاغلان بخش صنایع استان و واحدهای تولیدی عنوان کرد.

وی ادامه داد: با توجه به لزوم تقویت بخش صنعت در حوزه‌های مختلف آموزشی و نیز توانمندی نیروی کار ماهر صنایع، کمیته آموزش در صنایع استان بر اساس تقاضای شرکت‌ها و واحدهای تولیدی، ضمن بررسی شرایط و امکانات، نسبت به بررسی و صدور مجوزهای لازم اقدام می‌کند.

اختیار وکالتی با ارایه گزارشی از مصوبات اولین جلسه کمیته آموزش در صنایع استان، گفت: با حضور اعضای کمیته بررسی تقاضای تعداد ۹ شرکت و واحد تولیدی بررسی و مجوز صدور مراکز جوار و  بین کارگاهی به چند شرکت‌ تصویب شده است.
وی اظهار کرد: بر این اساس مرکز آموزش ماشین سازی تبریز موفق به اخذ مرکز جوار کارگاهی و شکوه شاد شانجان(آی سودا)، گروه صنعتی درپاد تبریز، شرکت زمزم آذربایجان، فولاد جاوید بناب، مجتمع نفلین سینت کلیبر، گروه صنعتی، بازرگانی هوراند پلاستیک، شرکت گسترش خدمات آتیه اندیشان سپهر شرق(ذوب آهن) نیز موفق به دریافت مجوز مرکز آموزش بین کارگاهی شده و شرکت شیر پگاه پاستوریزه پگاه آذربایجان شرقی نسبت به تمدید مجوز مرکز آموزش بین کارگاهی اقدام کرده است.
اختیار وکالتی اضافه کرد: در ۶ ماهه نخست سال جاری تعداد ۲۶ واحد صنعتی فعال در آذربایجان شرقی از آموزش‌های مهارتی در قالب طرح جوار کارگاهی و بین کارگاهی بهره مند شدند.
وی بر لزوم اهمیت و وجود بحث hse (بهداشت، ایمنی و محیط زیست) در محل کارخانجات و واحدهای تولیدی در راستای کاهش حوادث ناشی از کار در تمامی حوزه‌ها و نیز اخلاق حرفه‌ای با هدف افزایش کیفیت و بهره وری ارتباطی نیروها تاکید کرد.


newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها