رییس مرکز بهداشت سنندج گفت: در حال حاضر روزانه 5 هزار دُز واکسن کرونا در سنندج تزریق می شود که 3 هزار و 500 دُز آن نوبت اول و مابقی نوبت دوم است.
کد خبر: ۱۳۳۹۳۴۸
تزریق روزانه 5 هزار دُز واکسن کرونا در کردستانبه گزارش جام جم آنلاین کردستان، جهانبخش یوسفی پیش از ظهر امروز شنبه با بیان اینکه 60 تیم بهداشتی در 2 نوبت صبح و عصر کار واکسیناسیون شهروندان را بر عهده دارند، گفت: در زمینه مراجعه افرادی که پیش از این برای دریافت واکسن مراجعه کرده‌اند هیچ مشکلی وجود ندارد و نکته اصلی مربوط به گروه هدف بالای 18 سال است که برای دریافت دُز اول مراجعه می‌کنند.

وی افزود: در صورتیکه مراجعه برای دریافت دُز اول واکسن همین 3 هزار و 500 نفر فعلی باشد، روند واکسیناسیون افراد بالای 18 سال 43 روز دیگر در شهرستان به طول خواهد انجامید.

رییس مرکز بهداشت شهرستان سنندج ادامه داد: اگر مجموع مراجعین برای دریافت دُز اول واکسن در شهرستان به 5 هزار و 500 نفر برسد، روند واکسیناسیون کرونا کوتاه‌تر شده و در طول یک ماه شاهد واکسیناسیون تمامی افراد بالای 18 سال و در نتیجه ایمنی زودتر جامعه در برابر بیماری خواهیم بود.

یوسفی اظهار کرد: با شرایط کنونی مراجعه شهروندان سنندجی برای دریافت واکسن کرونا، باید منتظر طولانی‌تر شدن موج پنجم و وخیم‌تر شدن وضعیت شهرستان باشیم.

وی با بیان اینکه ایمنی دیرتر به معنای تداوم وضعیت پرخطر فعلی و افزایش ضریب اشغال تخت های بیمارستانی است، یادآور شد: افراد بالای 50 سالی که تاکنون اقدام به دریافت واکسن نکرده‌اند می‌توانند به نزدیکترین مرکز بهداشتی مراجعه و واکسن دریافت کنند.

رییس مرکز بهداشت شهرستان سنندج بیان کرد: تمامی مراکز و خانه‌های بهداشت روستایی نیز از مدتها قبل کار واکسیناسیون افراد بالای 18 سال را بر عهده دارند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها