۵۰۲ هزار دُز واکسن کرونا به کردستان اختصاص یافت

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: تاکنون 502 هزار و 690 دُز واکسن کرونا به کردستان اختصاص یافته که از این تعداد 454 هزار و 237 دُز به گروه‌های هدف تزریق شده است.
کد خبر: ۱۳۳۴۴۱۲
۵۰۲ هزار دُز واکسن کرونا به کردستان اختصاص یافتبه گزارش جام جم آنلاین کردستان، ابراهیم قادری پیش از ظهر امروز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: از آغاز اجرای طرح واکسیناسیون کرونا تاکنون 29 پارت واکسن به استان اختصاص یافته و گروه‌های هدف آن را دریافت نموده‌اند.

وی با بیان اینکه تا این لحظه 502 هزار و 690 دُز واکسن به استان اختصاص یافته است، افزود: از این تعداد 454 هزار و 237 دُز در قالب نوبت اول و دوم مصرف شده است.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه تاکنون 352 هزار و 227 نفر در کردستان در مقابل کرونا واکسینه شده‌اند، عنوان کرد: از این تعداد 102 هزار و 10 نفر، دو نوبت واکسن را دریافت نموده‌اند.

قادری درصد پوشش واکسیناسیون پرسنل بهداشت و درمان را 98 درصد بیان کرد و گفت: 77 درصد سالمندان بالای 60 سال در استان در مقابل کرونا واکسینه شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه روزانه بیش از 13 هزار دُز واکسن در استان تزریق می‌شود، تصریح کرد: همچنان روند تزریق واکسیناسیون با شدت بیشتری انجام می‌شود.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان در خصوص شیوع   دلتا ویروس در کشور، قابلیت انتقال و قدرت سرایت پذیری بالای آن هشدار داد و گفت:  نوع دلتا ویروس کرونا در حال حاضر  تبدیل به بیماری غالب ناشی از کووید -19 شده  است.

قادری یادآور شد: اکنون تنها راه پیشگیری از بدتر شدن اوضاع بیماری کرونا ، رعایت پروتکل‌ها به صورت بسیار جدی و انجام واکسیناسیون است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها