مدیرکل آموزش و پرورش استان یزدگفت: بر پایه آمارهای رسمی ۸۵ درصد معلمان استان علیه کرونا واکسینه شده‌اند و امید است با اجرای کامل واکسیناسیون تا اوایل آبان‌ماه ،شاهد آموزش ۱۰۰ درصد حضوری دانش آموزان در واحدهای آموزشی باشیم. 
کد خبر: ۱۳۳۸۹۰۱

به گزارش خبر نگار جام جم انلاین یزد ، محسن موحدی فرد در شصت و سومین نشست خبری آنلاین خانه مطبوعات استان یزد که با حضور اصحاب رسانه، استان برگزار شد اظهارداشت : بر پایه آمارهای رسمی ۸۵ درصد معلمان استان علیه کرونا واکسینه شده‌اند، و برآوردها نشان می دهد، احتمالا مابقی کادر آموزشی همراه با گروه‌های سنی دیگر در طرح واکسیناسیون شرکت کرده باشند که به نظر می رسد، در مجموع ۹۵ درصد معلمان استان واکسینه شده باشند، با این احتساب ،چندان نگران انتقال بیماری از سوی معلمان و دانش‌آموزان در واحدهای آموزشی نیستیم. 

وی با اشار به اینکه نخستین اصل در مقوله بازگشایی مدرسه ها حفظ سلامت دانش‌آموزان است، افزود: درعین حال وظیفه داریم ، خانواده‌ها را در برگزاری  کلاس‌های درس حضوری اقناع کنیم و از اعضای انجمن‌ های اولیای مدارس خواسته شد در این رابطه به آموزش و پرورش کمک کنند. 

موحدی فر از تدوین شیوه‌نامه‌های بهداشتی جامع تحت عنوان «پروتکل ۰۶» از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای بازگشایی مدرسه ها خبر داد و یادآور شد: براساس این ابلاغیه وزارت بهداشت سرانه فضای آموزشی برای هر دانش‌آموز ۲ تا ۲.۲۵ مترمربع  در هر کلاس درس در نظر گرفته شد و کلاس‌های درس ۳۵ نفری سال های قبل ، امسال برای ۱۵ دانش‌آموز طراحی شد. 

این مسئول ابرازامیدواری کرد که با اجرای طرح واکسیناسیون همگانی علیه کرونا، شیوع پیک ششم این ویروس درفصل پاییزخفیف باشد تا آموزش و پرورش بتواند، مهرماه آموزش‌های ترکیبی شامل آموزش مجازی و حضوری را در مدرسه ها پیگیری کند و تا اوایل آبان‌ماه شاهد آموزش ۱۰۰ درصد حضوری دانش آموزان در واحدهای آموزشی استان باشیم. 

تحصیل 285 هزار دانش‌آموزیزدی

وی افزود: همزمان با شروع سال تحصیلی جدید، ۲۸۵ هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در ۲ هزار و ۱۷ مدرسه و در ۱۰ هزار و ۹۸۷ کلاس درس فعالیت آموزشی و پرورشی خود را آغاز می‌کنند و این نهاد با کمبود پنج هزار و ۵۵۰ کلاس درس مواجه است که ۲۴۰ مورد آن مربوط به مرکز استان و مابقی این فضای آموزشی هم مربوط به حاشیه شهرهاست. 

موحدی‌فرد تصریح کرد: در چند سال اخیر حدود ۶ هزار واحد مسکونی از سوی انبوه سازان استان ساخته شد و در این مدت حتی یک مدرسه‌ هم احدادث نکردند در حالی که طبق قانون به ازای هر ۲۰۰ واحد مسکونی باید یک باب فضای آموزشی و در مجموع ۳۰ مدرسه ساخته می شد. 

کمبود بیش ازچهارهزارمعلم دراستان

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: هم‌اکنون آموزش و پرورش استان با کمبود بیش از چهارهزار معلم نیز روبرو است و برای سال تحصیلی جدید با استفاده از دانشجو معلمان، معلمان بازنشسته و خدمات خرید آموزشی نسبت به رفع کمبود معلم اقدام می‌شود تا مشکلی برای دانش‌آموزان به وجود نیاید. 

وی با اشاره به ثبت نام دانش‌آموزان افزود : تاکنون سه هزار دانش‌آموز دراستان هنوز ثبت‌نام نکرده اند، امید می رود والدین این تعداد جمعیت دانش آموزی استان ظرف چند روز آینده نسبت به ثبت نام فرزندان خود اقدام کنند. 

موحدی فریکی ازچالش های حوزه آموزش‌های نظری استان را بیکاری دانش‌آموختگان این حوزه  ذکر کرد و گفت: درحال حاضر به طور میانگین ۳۹ درصد دانش‌آموزان استان به رشته‌های کار و دانش هدایت می‌شوند،این عدد باید در یک بازه‌ زمانی ۱۰ساله به ۵۰ درصد برسد ، امید می رود این ایده سه سال آینده محقق شود. 

وی به موضوع معلمان حمایتی هم اشاره کرد و گفت: طبق قانون دیوان عدالت اداری در سال تحصیلی جاری دیگر مدرسه حمایتی وجود ندارد و  ۷۶۸ معلم حمایتی که در استان مشغول به تدریس بودند حدود ۲۰۰ نفر آنها تبدیل وضعیت شدند و مشکل شان  رفع شد و با پیشنهاد به نمایندگان مجلس و وزارت آموزش و پرورش انتظارمی رود، مشکل آنها به صورت اساسی رفع شود. 

 

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها