مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد:

امیدواریم با واکسیناسیون بتوانیم کلاس ها را حضوری کنیم

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد با اشاره به دغدغه ی خانواده‌ها در خصوص برگزاری مدارس به صورت حضوری گفت : در این زمینه نمی‌توانیم امروز حرفی بزنیم و تصمیمی بگیریم و هرچه که ستاد کرونا تصویب کند تابع هستیم اما امیدواریم با در اختیار داشتن و تزریق واکسن برای معلمان و دانش آموزان بتوانیم کلاس ها را به صورت حضوری برگزار کنیم.
کد خبر: ۱۳۱۳۵۷۰

به گزارش خبر نگار جام جم آنلاین یزد ، محسن موحدی‌فرد در پنجاه و چهارمین نشست خبری برخط خانه مطبوعات استان با اصحاب رسانه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و تبریک هفته "مقام معلم" اظهارداشت: شیوع کرونا شرایط را برای همه دشوار کرد و موجب شد معلمان منزل و اتاق خود را به کلاس درس تبدیل کنند. 

وی با اشاره به برنامه ریزی جدید برای گرامیداشت مقام معلم افزود: برنامه گرامیداشت مقام معلم به یک هفته و یک دهه موکول نمی‌شود و قرار است در سال جاری در اقدامی جدید در ۵۲ هفته برای گرامیداشت مقام معلم برنامه داشته باشیم. 

موحدی فر از برگزاری آیین تجلیل از معلمان برتر در استان به صورت ویدئو کنفرانسی با حضور ریاست محترم جمهوری و سایر مسئولان کشور خبر داد و گفت: امروز نیز برنامه‌ای با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی به صورت ویدئو کنفرانسی برگزار خواهد شد. 

وی همچنین درخصوص نگرانی خانواده‌ها دربرگزاری امتحانات پایان سال پایه‌های تحصیلی نهم و دوازدهم تصریح کرد: برگزاری امتحانات پایه نهم و دوازدهم به شکل حضوری پیش بینی شده اما اگر تصمیم ستاد کرونا در این زمینه مبنی بر برگزاری غیرحضوری امتحانات باشد تابع تصمیم هستیم و به صورت غیرحضوری برگزار می‌کنیم. 

تلاش داریم تا کلاس‌ها به صورت حضوری برگزار شود

مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به وضعیت تحصیلی دانش‌آموزان در شرایط کرونایی و سختی‌های آموزش آنلاین و یادگیری از این طریق به ویژه برای مقطع ابتدایی گفت: تلاش داریم تا کلاس‌ها به صورت حضوری برگزار شود و موضوع تزریق واکسن به وزارت پیشنهاد شده تا بیش از این دانش آموزان از آموزش حضوری بی‌بهره نمانند که امیدواریم این موضوع اجرایی شود. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش خاطرنشان ساخت: مهمترین بخش برای اجرای سند تحول صرف فعل خواستن است و باید مشکلات را به مسئله تبدیل و سپس حل کنیم تا سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اجرایی شود. 

موحدی فر با بیان این‌که برای اجرای سند تحول در یزد مشکل چندانی نداریم و اگر این سند را اجرا نکنیم باید پاسخگو باشیم تصریح کرد: برش استانی و شهرستانی و آموزشگاهی و حتی کلاسی سند تحول باید تهیه شود تا اجرایی گردد که اگر چنین شود در این زمینه یزد در ردیف استان های برتر کشور خواهد بود.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها