رسیدگی به پرونده قتل زن جوان در دادگاه کیفری تهران

انکار قتل، قبول رابطه پنهانی

مرد دستفروش که در جریان نزاع خیابانی، مهندس جویای کار را کشته بود در جلسه دادگاه منکر اتهامش شد.
کد خبر: ۱۳۳۸۶۹۷

به گزارش گروه حوادث جام جم آنلاین، سه سال قبل و پس از گزارش قتل مرد دستفروشی در چهارراه ولیعصر، تحقیقات پلیس آغاز شد. در جریان درگیری چند مرد جوان، فرزین 25 ساله که در آنجا دستفروشی می‌کرد به قتل رسیده بود.

با دستگیری 9 نفر در محل، آنها مرد 40 ساله‌ای به نام اسماعیل را به عنوان قاتل معرفی کردند. در بررسی‌ها مشخص شد، اسماعیل یک‌سال قبل هم با راننده‌ای به نام میثم درگیر شده و او را با ضربه‌ های قمه به شدت زخمی کرده بود.

با بررسی دو پرونده، اسماعیل دستگیر شده و پرونده برای رسیدگی به شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران صادر شد. در جلسه رسیدگی به این پرونده، اولیای دم درخواست قصاص قاتل را مطرح کردند.

مادر مقتول درباره درخواست‌اش گفت: ما اهل یکی از شهرهای استان مرکزی هستیم. پسرم در رشته مهندسی فارغ‌التحصیل شده بود و یکی از آشناها قول داده بود در شهرداری استخدام‌اش کند. برای پیگیری کارهایش به تهران آمد و ما برایش خانه‌ای اجاره کردیم. او تا زمانی که کارهای استخدام‌اش انجام شود، تصمیم گرفت دستفروشی کند. روزی که پسرم را به خانه سپردیم، از شهرداری با ما تماس گرفتند و خبر دادند کارهای گزینش او درست شده است. برای عامل قتل پسرم قصاص می‌خواهم و حاضر به بخشش نیستم. برای سایر شرکت‌کنندگان در دعوا هم درخواست اشد مجازات را دارم.

سپس مردی که از سوی متهم به قتل هدف ضربه‌های چاقو قرار گرفته بود در جایگاه قرار گرفت و گفت: یک سال قبل از این جنایت، در چهارراه ولیعصر با راننده‌ای بحث کردم. او با دوستش تماس گرفت و اسماعیل به آنجا آمد و با ضربه‌های قمه مرا به شدت مجروح کرد. به طوری که کارم به بیمارستان کشید.برای او درخواست مجازات دارم.

پس از طرح این شکایت‌ها، رئیس دادگاه با تفهیم اتهام به اسماعیل از او خواست از خود دفاع کند که مرد جوان منکر قتل عمدی شد و گفت: در چهارراه ولیعصر بساط فلافل و چای و قلیان داشتم. آن روز با فرزین روبه‌رو شده و او شروع به کری خوانی کرد. او با بقیه دستفروشان درگیر شد و به سمت من چاقویی پرت کرد که بازوی من شکافت. دو نفر دیگر را هم زخمی کرد. با چاقو قصد داشت ضربه دیگری به من بزند که جا خالی دادم. بعد دیدم پایش خونین شد و روی زمین افتاد. فکر کنم وقتی جاخالی دادم چاقو به پای خودش اصابت کرد. فرزین روی زمین افتاد و یکی از دستفروش‌ها با میله آهنی به او ضربه زد.

او درباره شکایت مرد راننده هم گفت: من در آن درگیری نقشی نداشتم و ضربات را دوستم به شاکی زد.

در ادامه جلسه شش متهم که در دادگاه حضور داشتند به دفاع از خود پرداخته و مدعی شدند در نزاع شرکت نداشته و فقط قصد میانجیگری داشته‌اند.

پس از دفاعیات متهمان قضات برای تصمیم‌گیری وارد شور شدند.

گروه حوادث روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها