متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند که پخت و پز با روغن‌ها، به ویژه روغن ذرت، ممکن است با کاهش سطح کلسترول خون همراه باشد.
کد خبر: ۱۳۳۸۳۳۷

به گزارش جام جم آنلاین،  یک مطالعه جدید که در مجله تغذیه منتشر شد، گروهی از ۲۵ بزرگسال مبتلا به کلسترول بالا را که روزانه چهار قاشق غذاخوری روغن ذرت مصرف می‌کردند، مورد بررسی قرار داد.

نتایج این مطالعه نشان داد که مصرف روغن ذرت سطح کلسترول خون افراد را در مقایسه کسانی که مقدار معادل روغن نارگیل مصرف کرده بودند، بیشتر کاهش داده است.

علاوه بر این کاهش کلسترول تنها مزایای سلامتی ناشی از روغن ذرت نیست. ذرت همچنین ممکن است خطر ابتلا به دیابت را کاهش دهد. ذرت به دلیل دارا بودن فیبر‌های طبیعی می‌تواند روند هضم غذا را بهبود دهد. این مطالعه نشان داد که مصرف پلی دکستروز و فیبر محلول ذرت، دو نوع فیبر موجود در ذرت، با تولید مکرر مدفوع ارتباط دارد.

دکتر درک تیم، نویسنده مطالعه توضیح داد که هر دو ماده هنگام مصرف فیبر با غلات و کیک‌ها وزن مدفوع را در افراد سالم افزایش می‌دهند. از آنجا که افزایش وزن مدفوع به عنوان نشانگر زیستی برای بهبود راحتی پذیرفته می‌شود، این نتایج نشان می‌دهد که این فیبر‌ها در صورت افزایش باعث روانی مدفوع می‌شوند.

باکتری‌ های روده که راه دیگری برای کمک به هضم غذاست نیز وقتی ذرت مصرف کنیم، بهبود می‌یابد. تعادل سالم باکتری‌های روده نه تنها برای حفظ سلامت دستگاه گوارش، بلکه برای ایجاد تعادل شیمیایی دستگاه گوارش ضروری است. خوشبختانه، افزودن ذرت به رژیم غذایی ممکن است به حفظ این تعادل اساسی کمک کند.

اگر نگران میزان رژیم غذایی خود هستید، این درمان معمولی ممکن است به شما کمک کند تا مدت بیشتری سیر بمانید.

منبع: بهداشت نیوز

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها