بررسی اهمیت عضویت ایران در شانگهای در گفتگو با ابوالفضل عمویی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس

از ناتوی شرق تا کریدورهای تجاری اعضای شانگهای

عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای چه تاثیری بر اقتصاد کشور خواهد گذاشت؟

اقتصاد ایران وارد جاده شانگهای شد

آخرین اجلاس سازمان همکاری شانگهای دیروز به پایان رسید که نتیجه برگزاری آن حضور ایران به‌عنوان عضو اصلی بود. ماهیت حضور ایران در سازمان همکاری شانگهای اقتصادی است و نکته مهم اینجاست که چگونه با حضور در این سازمان می‌توان از اقتصاد بهره برد.
کد خبر: ۱۳۳۸۱۰۲

بررسی وضعیت اقتصادی برخی کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای نشان می‌دهد قدرت خرید آنها افزایش یافته که این موضوع می‌تواند به تجارت بیشتر آنها با ایران منجر شود. در ضمن برخی از این کشورها با ایران هم‌زبان و هم‌فرهنگ هستند.

به گفته کارشناسان اقتصادی، عضویت دائم ایران در سازمان همکاری شانگهای می‌تواند تحولات اقتصادی را به‌دنبال داشته باشد.

به طوری که اغلب این کشورها مصرف‌کننده کالاهایی هستند که امکان تولید آن در ایران وجود دارد و از آنجا که با برخی از آنها همسایه هستیم هزینه حمل‌و‌نقل تا حد زیادی کاهش می‌یابد.

کارشناسان معتقدند دولت سیزدهم باید از تصویب قوانین خلق‌الساعه برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان خودداری کند و با نوسان تامین و توزیع یک کالا جلوی صادرات را نگیرند. ضمن این‌که پیشنهاد می‌شود تولیدکنندگان ابتدا نیاز بازارهای مختلف را بسنجند و بعد سراغ تولید بروند و از تولید سنتی بپرهیزند.

یکی از اهمیت‌های عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای بهره‌مندی از قدرت روسیه و چین در سازمان‌های جهانی است. از سوی دیگر ایران نیز می‌تواند نیاز کشور را از کشورهای عضو این سازمان تامین کند.

جهت مشاهده تصویر اصلی بر روی عکس زیر کلیک کنید.

اقتصاد ایران وارد جاده شانگهای شد

 

 

 

محمدحسین علی‌ اکبری - اقتصاد / روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها