مرکز تخصصی نصب سیستم اعلام حریق در تهران

قرار گرفتن در معرض آتش سوزی می تواند از رعب آورترین خطراتی باشد که ممکن است برای یک فرد اتفاق بیفتد. با وجود خدمات آتش نشانی که با قدرت زیاد در حال نجات جان افراد زیادی هستند که در این خطر گرفتار شده اند، اما باز هم نیاز است تا تمهیداتی را اندیشید تا بتوان از واقعه پیشگیری کرد.
کد خبر: ۱۳۳۷۳۰۹
 خوشبختانه پیشرفت در سیستم های اعلام حریق در سال های اخیر بسیار زیاد بوده و است و جدیدترین تکنولوژی ها در این دستگاه به کار رفته است که امکان آگاه کردن افراد پیش از وقوع آتش سوزی وجود خواهد داشت. اما نصب سیستم اعلام حریق کار هر کسی نبود و نیازمند تخصص و مهارت بالایی در این زمینه است. رهاورد نیرو با چندین سال فعالیت در این زمینه قادر به نصب انواع سیستم های اعلام حریق بر طبق استانداردهای روز دنیا است.
 
مرکز تخصصی نصب سیستم اعلام حریق در تهران
قابلیت های سیستم اعلام حریق

سیستم های اعلام حریق را در اماکن مختلفی مانند مجتمع های مسکونی، اماکن تجاری و ساختمان های اداری مختلف مورد استفاده قرار می دهند. با وجود این سیستم امکان وقوع آتش سوزی به حداقل می رسد و یا حتی ممکن است از وقوع این خطر جلوگیری گردد. سیستم اعلام حریق شامل المان های مختلفی می گردد که کار کردن این المان ها در کنار یکدیگر منجر به ایجاد هشدار و اطلاع رسانی به ساکنین می گردد.

در واقع دتکتورهای به کار رفته در این سیستم، دود را تشخیص داده و توسط آژیر به ساکنین اطلاع رسانی می گردد. در نتیجه امکان انجام اقدامات به موقع وجود داشته و همچنین می توان با تماس با مرکز آتش نشانی خدمات را به صورت سریع و فوری دریافت کرد.

البته انواع مختلفی از سیستم های اعلام حریق وجود دارد که هر یک قابلیت های ویژه ای داشته و به شکل متفاوتی عمل می کنند. امروزه سیستم های اعلام حریق به صورت هوشمند عمل کرده و امکان کنترل و مدیریت آنها از راه دور وجود دارد. برخی از این سیستم ها قابلیت تماس با شماره های وارد شده به آن را داشته و در صورت وقوع حادثه ای در نیمه شب و یا در مواقعی که فردی در ساختمان وجود ندارد با اطلاع رسانی از طریق تلفن می تواند از وقوع حادثه جلوگیری نماید.

در هر حال سیستم اعلام حریق در هر نوعی که باشد، در صورتی که به درست و بر طبق اصول و استانداردهای تعیین شده نصب نگردد، عملکرد صحیحی نخواهد داشت. در نتیجه نیاز است تا انجام این کار را به افراد حرفه ای و شرکت های معتبر فعال در این زمینه سپرد تا مشکلی در کار کردن این سیستم وجود نداشته باشد. رهاورد نیرو شرکتی معتبر در زمینه تجهیزات ایمنی و حفاظت است که پروژه های مختلف نصب سیستم اعلام حریق را دریافت می کند و رضایت بالایی از مشتریان را در این حوزه جلب کرده است.

آشنایی با اجزای تشکیل دهنده سیستم اعلام حریق

یک سیستم اعلام حریق چگونه کار می کند؟ چه اجزایی باید وجود داشته باشد تا سیستم اعلام حریق قادر به انجام عملکرد خود باشد؟ این اجزا به شکل باید در کنار هم قرار گرفته باشند؟ پاسخ به این سوالات در ادامه آورده شده است.
 
مرکز تخصصی نصب سیستم اعلام حریق در تهران

هر سیستم اعلام حریق از بخش های مختلفی تشکیل شده است و مکانیزم عمل آن بر اساس تشخیص توسط دتکتورها و سنسورهای دود و انتقال پیام به بخش بلندگوها و آژیرهاست. اصلی ترین قسمت در این سیستم ها بخش کنترل مرکزی است که  ورودی ها و خروجی های مختلف سیستم در آن قرار گرفته است. چراغ ها یا نمایشگری بر روی بخش کنترل مرکزی وجود دارد که قادر به نشان دادن وضعیت کلی سیستم و کنترلرها

تجهیزات تشخیص حریق نیز شامل بخش های مختلفی می گردد. دتکتورهای و آشکارسازهای مختلفی هستند که قادر به تشخیص مونوکسید کربن و همچنین تشخیص شعله هستند.

تجهیزات اعلام حریق نیز آخرین بخش از قسمت های مختلف سیستم اعلام حریق هستند که شامل بخش های دیداری و شنیداری مختلف می گردند. زمانی که دتکتورها و آشکارسازها احساس خطر می کنند و شعله یا گازهای خطرناک را تشخیص می دهند، به پنل مرکزی اعلام کرده و در آنجا از طریق خروجی های پنل به تجهیزات هشدار دهنده فرمان هشدار و آژیر می دهند.

سیستم های هشدار دهنده شامل موارد مختلفی می گردند. آژیرهای سخنگو، آژیر فلاشر، بلندگوهای مختلف و نمایشگرها از جمله این موارد هستند. معمولا اتاق ها نگهبانی در ساختمان های بزرگ دارای یک نمایشگر هستند که خطرات احتمالی در آن نمایش داده می شود و امکان اطلاع رسانی به سایر افراد ساکن در ساختمان وجود خواهد داشت.

چگونگی نصب سیستم اعلام حریق

سیستم های اعلام حریق دارای دو نوع اصلی متعارف و آدرس پذیر هستند. طریقه نصب هر یک از این سیستم ها با یکدیگر متفاوت بوده و نیاز به مراحل ویژه ای دارد. برای پروژه های بزرگ از سیستم های اعلام حریق آدرس پذیر استفاده می شود. این نوع از سیستم ها نیاز به برنامه نویسی داشته و پروسه نصب آنها پیچیده تر از سیستم های اعلام حریق متعارف است. اما در پروژه هایی با مساحت کمتر می توان از سیستم اعلام حریق متعارف استفاده نمود که دارای نصب ساده تری نیز هستند.

برای نصب انواع سیستم های اعلام حریق نیاز است تا در ابتدا نقشه ساختمان بررسی شده و زون های مختلف آن مشخص گردد. سیم کشی از دیگر مراحلی است که باید بر طبق نقشه کشیده شده اجرا گردد. سیم کشی باید به صورت کاملا تخصصی صورت گرفته و توسط فردی که در حوزه برق سررشته داشته باشد اجرا گردد. سیم بندی پنل مرکزی در سیستم اعلام حریق متعارف و آدرس پذیر با هم متفاوت بوده و ورودی و خروجی های آن باید به صورت دقیق چک شود.
 
مرکز تخصصی نصب سیستم اعلام حریق در تهران
در ادامه دتکتورها و سنسورهای سیستم در محل های مورد نظر نصب شده کابل کشی آژیرها و سیستم های هشدار دهنده نیز انجام می گردد.

در کنار موارد اصلی که باید صورت گیرد، می توان تجهیزات جانبی مختلفی مانند فلومتر، پرشر سوئیچ، دتکتور تشخیص دهنده نشت گاز شهری و ... را نیز نصب نمود.

یکی از نکات مهم در نصب تجهیزات اعلان حریق، نصب آنها در مکان مناسب است. برای مثال نصب دتکتورهای دودی در آشپزخانه‌ها، موتورخانه و مکان‌هایی که مملو از دود و بخارات هستند، مناسب نیست چرا که باعث اختلال در عملکرد درست دتکتور و ایجاد آلارم‌های کاذب می‌شود. بعلاوه دتکتورهای دودی نباید در مسیر جریان باد قرار داده شوند. برای مکان‌هایی که احتمال وجود دود و حرارت به صورت همزمان وجود دارد، استفاده از دتکتورهای ترکیبی می‌تواند گزینه‌ی بهتری باشد. برای پروژه های نصب دوربین مدار بسته ، نصب دزدگیر اماکن ، نصب درب اتوماتیک و نصب آیفون تصویری با کارشناسان رهارورد نیرو تماس حاصل فرمایید .

در نهایت توصیه می شود این کار را به متخصصین این امر سپرده و به هیچ عنوان به مراکز غیر معتبر مراجعه ننمایید. رهاورد نیرو با برخورداری از متخصصین و تکنسین های حرفه ای و ماهر قادر به ارائه خدمات مختلف در زمینه نصب و تعمیرات انواع سیستم های اعلام حریق و متعارف است و این کار را در کوتاه ترین زمان ممکن و با کیفیتی قابل قبول انجام می دهد. برای نصب سیستم اعلام حریق به رهاوردنیرو (https://rahavardniroo.com) مراجعه فرمایید.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها