همچنان که کره زمین داغ تر می شود بسیاری از جانداران خونگرم کره زمین نیز تکامل را پشت سر می گذارند، به این ترتیب که دهان و پوزه بزرگ تری پیدا می کنند، گوش ها و پاهایشان هم بزرگ تر می شود تا بلکه بدنشان بتواند با دمای زیاد اطراف کنار بیاید. اینها نتایج یک مطالعه است.
کد خبر: ۱۳۳۷۲۴۳

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از دیلی میل، تحقیقات نشان داده است که سایز برخی از حیوانات و پرندگان خونگرم کره زمین در حال تغییر است. می توان از زائده هایی مانند منقار پرندگان و گوش پستانداران برای از بین بردن گرمای اضافی بدن استفاده کرد که در آب و هوای گرمتر بزرگتر است.

کارشناسان دانشگاه دیکین استرالیا با بررسی مطالعات گذشته روی گونه های مختلف که در حال تغییر شکل هستند ، متوجه شدند که تغییرات آب و هوایی می تواند عامل اصلی تغییر شکل برخی از حیوانات است.

آنها شواهدی از تغییرات در اندازه زائده ها تا 10 درصد پیدا کردند ، رقمی که انتظار می رود با گرم شدن بیشتر سیاره ما به رشد خود ادامه دهد.

بسیاری از اوقات که تغییرات آب و هوایی در رسانه های اصلی مورد بحث قرار می گیرد ، مردم می پرسند «آیا انسان می تواند بر این مشکل غلبه کند؟» یا «چه فناوری می تواند این مسئله را حل کند؟». زمان آن فرا رسیده است که بفهمیم حیوانات نیز باید با این تغییرات سازگار شوند  اما این در مقیاس زمانی بسیار کوتاه تری از آنچه در بیشتر دوران تکاملی اتفاق می افتد رخ می دهد.

رایدینگ که یکی از نویسندگان اصلی این مطالعه است نوشت: «تغییرات آب و هوایی که ما انسان ها ایجاد کرده ایم فشار زیادی بر حیوانات وارد می کند؛ در حالی که برخی از گونه ها سازگار می شوند ، برخی دیگر اینطور نیستند.»

رایدینگ و همکارانش مطالعاتی را در مورد تغییرات شکل مشاهده شده در گونه های مختلف - از طوطی های استرالیایی و خفاش های چینی گرفته تا خوک ها و خرگوش های معمولی - بررسی کردند و به دنبال شواهدی بودند که تغییرات آب و هوایی ممکن است باعث تغییرات شود.

این تیم اشاره کرد که تغییرات در طیف وسیعی از گونه ها از مناطق مختلف جغرافیایی اتفاق می افتد.

به گفته محققان ، نمونه های بسیار قوی از تغییر شکل در پرندگان گزارش شده است.

به عنوان مثال  گونه های طوطی استرالیایی از سال 1871 به طور متوسط 4 تا 10 درصد بزرگ تر شده اند.

همچنین پرنده سیاه چشم-نوعی گنجشک کوچک در آمریکای شمالی-نسبت به گذشته سر بزرگ تری دارند.

گوش فیل ها نیز در حال بزرگ تر شدن است.

رایدینگ هشدار داد تغییر شکل به این معنا نیست که حیوانات با تغییرات آب و هوایی کنار می آیند و همه چیز خوب است.

او گفت: «این بدان معناست که آنها برای زنده ماندن در حال پیشرفت هستند = اما ما مطمئن نیستیم که دیگر پیامدهای زیست محیطی این تغییرات چیست یا در واقع همه گونه ها قادر به تغییر و زنده ماندن هستند یا خیر.»

با تکمیل مطالعه اولیه خود محققان اکنون به دنبال بررسی تغییرات شکل در پرندگان استرالیایی با گرفتن اسکن سه بعدی از نمونه های موزه ای هستند که در 100 سال گذشته جمع آوری شده اند.

آنها توضیح دادند که این امر به آنها این امکان را می دهد که بگویند کدام پرندگان به دلیل تغییر آب و هوا اندازه زائده خود را تغییر می دهند و چرا.

یافته های کامل این مطالعه در مجله « روندهای اکولوژی و تکامل» منتشر شد.

مترجم: هیلدا حسینی خواه 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها