حدود ۶۰۰ روز از سقوط یک تکه صخره روی روستای پیت‌ سرای سوادکوه در مازندران می‌گذرد اما هنوز وعده مسؤولان برای جابه‌جایی منازل ویران شده محقق نشده است

زنـدگی زیــر ســایــه تـرس (+عکس)

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل با بیان اینکه بیماری قارچ سیاه جدید نیست،گفت: این بیماری برای کادر پزشکی شناخته شده است و ارتباطی به کرونا ندارد.
کد خبر: ۱۳۳۵۳۷۹
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مهر، سید فرزاد جلالی با بیان اینکه بیماری قارچ سیاه ارتباطی به کرونا ندارد و جدید نیز محسوب نمی‌شود، افزود: در تمام کسانی که به علل مختلف در بیمارستان‌ها بستری هستند بویژه افراد چاق و یا مبتلا به دیابت کنترل نشده که داروی خاص یا آنتی بیوتیک مصرف کنند، دچار این بیماری می‌شود.

وی با اظهار اینکه بیماری قارچ سیاه برای کادر پزشکی مشخص شده هست، افزود: در بیماران کرونایی که سطح ایمنی آنان کم شده باشد، احتمال بیماری قارچ سیاه وجود دارد.

وی با بیان اینکه بیماری قارچ سیاه نگران کننده نیست، یادآور شد: این بیماری مسری نیست و از مردم تقاضا داریم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از ابتلای به بیماری جلوگیری کنند.

جلالی با اشاره به اینکه روند واکسیناسیون به ویژه در سنین بالا در استان به خوبی انجام شده است، ابتلاء به بیماری قارچ سیاه را به ویژه بین افراد مسن محتمل دانست و گفت: کنترل بیماری‌های زمینه‌ای برای پیشگیری از کرونا و بیماری قارچ سیاه ضروری است.

وی از شناسایی شش بیمار مبتلا به قارچ سیاه در بیمارستان‌های بابل خبر داد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها