زوج گروگانگیر بعد از قتل گروگان خود از خانواده‌اش 600 میلیون تومان اخاذی كرده و گریختند. تحقیقات پلیس برای دستگیری آنها ادامه دارد.
کد خبر: ۱۳۲۹۵۲۶

به گزارش گروه حوادث جام‌ جم آنلاین، بیست وششم تیر امسال مرد 60 ساله پولداری پس از ترك خانه‌اش در غرب تهران ناپدید شد. قتل گروگان بعد از اخاذی 600 میلیونی

ساعاتی بعد، فردی با خانواده‌اش تماس گرفت و مدعی شد او را ربوده و برای آزادی‌اش باید یك میلیارد تومان پرداخت كنند.

خانواده گروگان، 600 میلیون تومان طلا در ساكی گذاشته و براساس خواسته آدم‌ربا، ساك پر از طلا را در زیر درختی كنار یك بوستان دفن كرده و به خانه بازگشتند، اما گروگان آزاد نشد و تماس آدم‌ ربا قطع شد.

آنها سپس به شعبه ششم بازپرسی دادسرای جنایی تهران رفتند و شكایت كردند. در ادامه جست‌وجوی ماموران اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران برای یافتن گروگان آغاز شد، تا این‌كه با تحقیق از این خانواده متوجه شدند كه او مدتی است با مردی آشنا شده و با وی اختلاف كاری و مالی پیدا كرده و آخرین بار هم قرار بوده او را ملاقات كند.

ماموران در ادامه تحقیقات پی بردند که خودروی مرد ربوده‌ شده، بدون سرنشین در محله تهرانسر پیدا شده است.

كارآگاهان در بازرسی از کارگاه تنها مظنون پرونده با دو مرد ایرانی و افغانی مواجه شدند که بررسی دوربین‌های اطراف محل دفن کیف پراز طلا نشان می‌داد آن دو نفر کیف را برداشته‌اند.

یكی از متهمان در جریان تحقیقات گفت: «وحید، عامل گروگانگیری مرگبار با زنش و مردی 60 ساله به كارگاه آمد و گفت او پدرزنش است و بعد او را به خانه‌ای در محله خزانه بردند. ساعاتی بعد در تماس تلفنی گفتند او حالش بد شده كه آنجا رفتیم. اما دیدیم آن زوج پیراهن مرد سالخورده را درآورده و با انداختن دور گردنش او را خفه كرده‌اند. جسد را به بیابان‌های اطراف پاكدشت برده و دفن كردیم. بعد مجبورمان كردند سمت بوستان رفته، ساك پر از طلا را برداشته و تحویل‌شان بدهیم. آنها گفتند باید سكوت كنیم تا خانواده‌های‌مان زنده بمانند و چند میلیون بابت حق‌ السكوت به حساب‌مان واریز كردند.»

دو روز پیش ماموران با حضور در محل دفن جسد، آن را به پزشكی قانونی منتقل کردند. تجسس پلیس برای دستگیری زوج گروگانگیر ادامه دارد.

گروه حوادث روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها