مسیر رفت تونل البرز در منطقه ۲ آزادراه تهران-شمال صبح امروز به مناسبت عید سعید غدیر با حضور ویدئوکنفرانسی رئیس جمهور و رئیس بنیاد مستضعفان به صورت آزمایشی به بهره‌برداری رسید.
کد خبر: ۱۳۲۹۰۵۸
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛ به نقل از روابط عمومی بنیاد مستضعفان، این تونل که به دست متخصصان و مهندسان ایرانی حفاری و احداث شده، طولانی‌ترین تونل آزادراهی در منطقه غرب آسیا است که طولی معادل ۶۳۵۸ متر دارد.

تونل البرز که امروز مسیر رفت آن به صورت آزمایشی به بهره‌برداری رسید، تونلی سه قلو است که دارای تونل‌های مجزایی برای مسیر رفت، برگشت و سرویس است و با هزینه‌ای معادل ۳۹۰۰ میلیارد تومان به قیمت روز احداث شده است. ۵۰ درصد این مبلغ را بنیاد مستضعفان و ۵۰ درصد مابقی را دولت تامین کرده است.

با بهره‌برداری از مسیر رفت این تونل، ۵ کیلومتر از مسیر تردد در جاده کرج-چالوس کاسته شده و تردد از گردنه‌های کندوان برای مسافران این جاده حذف می‌شود. کاهش مسیر و حذف گردنه‌های کندوان، زمان تردد از کرج به چالوس را به میزان ۱۵ دقیقه کاهش می‌دهد.

کاهش مصرف سوخت، تسهیل در تردد مسافران، کاهش ریسک تلفات و حوادث جاده‌ای و همچنین کاهش استهلاک خودرو‌های عبوری از دیگر مزیت‌های استفاده از این تونل برای مسافران است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها