دبیرکل جمعیت هلال احمر اعلام کرد

پایش سلامت نیم میلیون مسافر در مرزهای کشور

سخنگوی جمعیت هلال احمر از پایش سلامت ۴۸۱ هزار و ۱۲۶ نفر از مسافران ورودی به کشور از نظر ابتلا به کرونا خبر داد.
کد خبر: ۱۳۲۸۰۰۲

به گزارش جام جم آنلاین، محمدحسن قوسیان مقدم در گفتگو با ایسنا با اشاره به اجرای طرح پایش سلامت و مراقبت بهداشتی مسافران ورودی به کشور که از روزهای پایانی اسفند سال ۱۳۹۹ آغاز شده است و اکنون نیز ادامه دارد، اظهارکرد: در اجرای این طرح که با همکاری جمعیت هلال احمر همراه با وزارت بهداشت در حال اجراست تا صبح امروز (اول مردادماه) وضعیت سلامت۴۸۱ هزار و ۱۲۶ نفرمسافر ورودی به کشور از نظر ابتلا به کرونا مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته و علائم کرونا در آنان کنترل شده است.

وی با بیان اینکه طی این مدت ۱۸۷ نفر هم به دلیل دارا بودن علائم ابتلا به کووید ۱۹ به قرنطینه منتقل شدند، تصریح کرد: این آمار در مقایسه با روز قبل از خود سه مورد افزایش یافته و از ۱۸۴ نفر به ۱۸۷ مورد رسیده است.

سخنگوی جمعیت هلال احمر با بیان اینکه تاکنون ۴۸ هزار و ۱۱۵ تست pcr و ۶۷ هزار و ۷۸۰ تست فوری کرونا از مسافران اخذ شده است، گفت: ۴۷۱ نیروی عملیاتی در اجرای این طرح مشارکت دارند.

به گفته قوسیان مقدم، در حال حاضر این طرح در ۲۸ ورودی کشور از جمله پایانه‌های مرزی، دریایی و هوایی اجرا می‌شود و همچنان تا هر زمانی که ستادملی مقابله با کرونا بخواهد آن را ادامه خواهیم داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها