مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی تشریح کرد

زمان پخش برنامه های استانی، کاندیداهای ریاست جمهوری از شبکه سهند

مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی خبر داد

اچ دی سازی نودال و استودیوی پخش شبکه سهند تا پایان ۱۴۰۰

مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی در جلسه شورای برنامه ریزی استان از مراحل ساخت و تکمیل واحد سیار 10 دوربینه فول HD این مرکز خبر داد
کد خبر: ۱۳۲۷۵۳۱


 
به گزارش جام جم آنلاین  آذربایجان شرقی ، وی ضمن بیان اینکه در دنیا فقط چهار کشور تکنولوژی ساخت واحد سیار را دارند و ما تا امروز واردکننده آن از کشور آلمان بودیم افزود : این واحد سیار با ارزش تقریبی 40 میلیارد تومان آماده افتتاح و بهره برداری شده که از این مبلغ حدود ده و نیم میلیارد تومان از اعتبارات استان و مابقی از سوی سازمان صدا و سیما تامین شده است.

استاندار آذربایجان شرقی نیز در این جلسه تلاش های صدا و سیمای استان را در راه اندازی و ساخت واحد سیار ستودنی شمرد و گفت : از مدیرکل و مجموعه همکاران صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی هم به جهت انجام چنین کار ارزشمند و هم به خاطر تولید آثار فاخر و ارزنده در حوزه های مختلفی چون انتخابات ، مقابله با ویروس کرونا ، انعکاس خبرها و رویدادهای استان و همچنین تولید فیلم ها و سریال های متنوع تشکر و قدردانی می کنم. 

دکتر محمد رضا پورمحمدی افزود : خوشبختانه با تلاش‌های جدی مدیران این مرکز، تفاهم‌نامه پیشین مبنی بر راه‌اندازی واحد سیار عملیاتی شد و هفته آینده به بهره ‌برداری می‌رسد.

در حاشیه این جلسه تفاهم نامه ای میان صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان به امضا رسید . 

استاندار آذربایجان شرقی در خصوص این تفاهمنامه خاطر نشان کرد : بر اساس این تفاهم‌نامه ، مبلغ 25 میلیارد تومان اعتبار به منظور بازسازی و HDسازی نودال پخش صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی طی یک سال از محل منابع تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان و منابع داخلی سازمان صداوسیما تأمین خواهد شد.

پور محمدی اظهار داشت : صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی از نظر نرم‌افزاری توانمندی‌های خوبی دارد، اما از نظر سخت‌افزاری، کمبودهایی هست که امیدواریم با اجرای تفاهم‌نامه‌های همکاری، این کمبودها رفع شده و صدا و سیما در پیشبرد اهداف توسعه استان موثرتر از قبل ظاهر شود. 

دکتر مرتضی صفری نیز اضافه کرد : با عملیاتی شدن تفاهم‌نامه جدید ، تا پایان سال ۱۴۰۰ نودال و استودیوی پخش شبکه سهند HD  خواهد شد .

وی تصریح کرد:  این تفاهمنامه با هدف تغییر فرمت نودال و پخش سیمای مرکز آذربایجان شرقی از SD به HD به امضاء رسیده و بخشی از فرآیند کامل کردن تولید ، تامین و پخش HD استان آذربایجان شرقی به شمار می رود .  

شایان ذکر است در صورت عملیاتی شدن این تفاهمنامه تقریبا 50% برنامه های شبکه استانی تا پایان سال به صورت HD و در بسته TS4 پخش خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها