این الماس 800 میلیون ساله چند می ارزد؟ (عکس)

یک الماس غیرمعمول با یک الماس دیگر که در داخل آن به دام افتاده در روسیه کشف شده و ممکن است بیش از 800 میلیون سال قدمت داشته باشد.
کد خبر: ۱۳۲۶۳۶۲

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از دیلی میل، این الماس  به لطف شباهت آن به عروسک های سنتی ماتریوشکا روسی ، الماس ماتریوشکا لقب گرفته است یعنی مجموعه ای از عروسک های چوبی با اندازه کمتری که درون یکدیگر قرار گرفته اند.

کارشناسان هنوز در مورد چگونگی شکل گیری این گوهر عجیب ابهام ندارند اما معتقدند این اولین نوع از این نوع سنگ در تاریخ استخراج جهانی الماس است.

اولگ کووالچوک ، معاون نوآوری در شرکت زمین شناسی تحقیق و توسعه آلروسا  گفت: «تا آنجا که ما می دانیم  چنین الماس هایی در تاریخ استخراج جهانی الماس وجود نداشته است.این واقعاً خلقت بی نظیر طبیعت است ، خصوصاً که طبیعت پوچی را دوست ندارد. معمولاً بعضی از مواد معدنی بدون ایجاد حفره با سایر مواد جایگزین می شوند.»

هنوز مشخص نیست که ارزش این الماس غیر معمول چقدر می تواند باشد.

این الماس در یاکوتیا در بخش استخراج و فرآوری نیروبا در آلروسا استخراج شد.

 

در حالی که ساختار بسیار پیچیده ای دارد ، وزن الماس بیرونی فقط 0.62 قیراط (0.124 گرم) است.

در همین حال ، حجم حفره داخلی آن فقط شش میلی متر مکعب و حجم کریستال داخلی آن نیز فقط 1.6 میلی متر مکعب است که وزن تخمینی آن 0.02 قیراط (0.004 گرم) تخمین زده می شود.

الماس داخلی دارای شکل جدول است و دارای ابعاد 1.9 × 2.1 × 0.6 میلی متر است.

این الماس تاریخی که عمر آن 800 میلیون سال تخمین زده شده در طی یک فرآیند مرتب سازی توسط متخصصان شرکت تجارت الماس یاکوتسک کشف شد ، اما اکنون به شرکت زمین شناسی تحقیق و توسعه آلروسا تحویل داده شده است.

کارشناسان با استفاده از چندین روش ، از جمله طیف سنجی مادون قرمز و میکروتوموگرافی اشعه X ، الماس غیرمعمول را مطالعه کرده اند.

برخی از کارشناسان می گویند این ممکن است گران ترین الماس تاریخ باشد. هر چند هنوز قیمت گذاری نشده است.

این الماس 800 میلیون ساله چند می ارزد؟

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها