شرکت دانش بنیان «سیستم‎های‌ پزشکی و آزمایشگاهی مرسا طب تجهیز» تجهیزات پزشکی را به منظور جوان‎سازی و حفظ طراوت و سلامت پوست به مراکز زیبایی و پزشکان ارائه می‎دهد

جوان‌سازی پوست با محصولات مرسا طب تجهیز

متخصصان گروه دانش‌بنیان «آتیه درخشان ذهن»، جدیدترین روش‌ها و به‌روزترین تجهیزات را برای شناسایی و درمان فناورانه اختلالات رفتاری و شناختی به‌کار می‌برند

آتیه، رویکردی نوین در تشخیص و درمان اختلالات روان‌ شناختی

چه کسی است که نداند توجه به سلامت روان و عملکردهای مغزی تا چه حد می‌تواند در کیفیت زندگی و حتی سلامت جسم مؤثر باشد.
کد خبر: ۱۳۲۵۷۴۴

شاید تا چند سال پیش اگر فردی دچار اختلالات شناخته‌شده‌ای مانند وسواس، افسردگی یا اضطراب می‌شد، تنها روش‌های درمانی رایج، شرکت در جلسات روان‌درمانی، دریافت خدمات مشاوره‌ای و مصرف طولانی‌مدت دارو بود؛ اما امروز با توسعه روش‌های فناورانه بسیار پیشرفته و دستاوردهای جدید محققان، روش‌های شناسایی و درمان اختلالات با آنچه در ذهن ما شکل گرفته بسیار متفاوت شده است. گروه دانش‌بنیان «آتیه درخشان ذهن» از بزرگ‌ترین مجموعه‌های فعال در حوزه شناسایی و درمان فناورانه اختلالات رفتاری و شناختی و همچنین آسیب‌های مغزی، مبتنی‌بر دانش روز علوم‌ اعصاب شناختی در کشور است.

دکتر آسیه رضایی نیاسر، متخصص روان‌شناسی شناختی و معاون درمانی مجموعه آتیه درخشان ذهن است. به گفته او، تمرکز بر آخرین دستاوردهای تحقیقات حوزه علوم اعصاب شناختی و همچنین شناسایی و ریشه‌یابی اختلالات براساس روش‌ها و تجهیزات نوین بررسی عملکردهای مغزی و استفاده از این اطلاعات برای ایجاد پروتکل‌های درمانی اختصاصی برای هر مراجع، می‌تواند رفع عوارض ناشی از این اختلالات و بازگشت به روند عادی زندگی را با سرعت بیشتری برای مراجعان این مجموعه فراهم کند.
در چند دهه اخیر با توسعه وسیع علوم اعصاب، جهش بزرگی در شناسایی علل اتفاقات و اختلالات حوزه اعصاب و روان به‌وجود آمده است. به‌نوعی می‌توان گفت با درک بهتر رفتار مغز از طریق تفسیر امواج مغزی و تهیه نقشه مغز، امکان ریشه‌یابی بسیاری از مشکلات روان‌شناسی مانند افسردگی، اضطراب، وسواس، دوقطبی و... فراهم شده است.

دکتر آسیه رضایی در این رابطه توضیح می‌دهد: «اگرچه هنوز راه زیادی تا درک کامل دنیای ناشناخته مغز باقی‌مانده است، اما با دانش امروز و دستگاه‌های توسعه یافته در این حوزه، می‌توان عملکرد بخش‌های مختلف مغز را در زمان بروز اختلالات مختلف بررسی و براساس آن، مدل درمانی مورد نیاز برای فرد را تجویز کرد تا عملکرد مغز به حالت عادی بازگردد. تأکید ما در کلینیک آتیه استفاده از همین دستاوردهای فناورانه در هر دو حوزه تشخیص و درمان است.»

ارائه خدمات علوم شناختی به تمام گروه‌های سنی

گروه دانش‌بنیان «آتیه درخشان ذهن» از سال 85 به‌عنوان یک مرکز ارائه‌دهنده خدمات علوم‌ اعصاب شناختی و بالینی آغاز به کار کرده است. هدف اصلی از راه‌اندازی این مجموعه استفاده از دانش و فناوری‌های روز دنیا در حوزه علوم شناختی در داخل کشور در جهت تشخیص و درمان اختلالات روانپزشکی و روان‌شناختی و ارتقای عملکرد مغزی افراد بوده است. کلینیک درمانی آتیه با تکیه بر آخرین مطالعات روز دنیا در حوزه تشخیص و درمان اختلالات روان‌شناختی و استفاده از روش‌ها و تجهیزات به‌روز در حوزه علوم اعصاب شناختی در تلاش است تا آخرین فناوری‌ها را برای ریشه‌یابی و درمان اختلالات مغزی و شناختی در گروه‌های سنی مختلف از جمله کودکان (شامل اختلالات یادگیری، عدم توجه و اوتیسم) بزرگسالان (شامل افسردگی، وسواس، دوقطبی و ...) و سالمندان (شامل آسیب‌های مغزی به دنبال سکته مغزی، آلزایمر، پارکینسون و...) را به صورت تخصصی به کار ببرد.

خدمات درمانی آتیه

خدمات درمانی بزرگسالان: در بخش خدمات درمان بزرگسالان، علاوه بر ارائه خدمات درمان معمول یا همان روان‌درمانی از روش‌های نوین علوم اعصاب در درمان اختلالات استفاده می‌شود.

دکتر رضایی در این خصوص توضیح می‌دهد: «در این بخش با استفاده از روش‌هایی متنوعی مانند تحریک الکتریکی مغز با استفاده از دستگاه تی‌ام‌اِس، روش نوروفیدبک و استفاده از نرم‌افزارهای مختلف در حوزه خدمات بازتوانی یا ارتقای عملکردهای مغز مانند قدرت حافظه، تمرکز، استدلال و تصمیم‌گیری، بر حسب تشخیصی که برای مشکل فرد داده شده است، استفاده می‌شود. در واقع برای هر مراجعه‌کننده بر اساس نتیجه فرآیند تشخیص یک بسته درمانی شخصی‌سازی شده طراحی می‌شود که در آن از ترکیب روش‌های مختلف از درمان‌های معمول روان‌درمانی با رویکرد خاص، روش‌های درمانی فناورانه و در صورت نیاز تجویز دارو برای بهبود شرایط فرد استفاده می‌شود.»

دکتر رضایی در خصوص روند درمان بیمارانی که به عارضه‌های طولانی‌مدت مبتلا هستند، تصریح می‌کند: «افرادی که سال‌ها درگیر نوعی اختلال مانند وسواس شدید، افسردگی و ... بوده‌اند و سال‌ها دارو مصرف کرده‌اند ممکن است با افت برخی از عملکردهای مغز مواجه شوند که خود این موضوع می‌تواند منجر به مزمن‌شدن علائم اختلال ‌شود. ما در گروه آتیه با روش‌های بازتوانی شناختی تلاش می‌کنیم عملکردهای مغز مانند حافظه، قدرت استدلال، توجه و حل مسأله را ارتقاء دهیم. این روش‌ها در ترکیب با روش‌های دیگری که عنوان شد به بهبود شرایط فرد با سرعت بیشتر منجر خواهد شد.»

خدمات درمانی کودکان و نوجوانان: در بحث درمان اختلالات کودکان و نوجوان نیز مجموعه دانش‌بنیان آتیه درخشان ذهن از ترکیب روش‌های درمانی بهره می‌گیرد. معاون درمانی گروه آتیه در این رابطه توضیح می‌دهد: «روش‌های درمانی مورد استفاده برای کودکان و نوجوانان نیز بر حسب نوع اختلال تشخیص داده شده از ترکیب روش‌های روان‌درمانی مانند خانواده‌درمانی و بازی‌درمانی، خدمات گفتاردرمانی و کاردرمانی در مورد کودکان مبتلا به اختلالات تأخیر رشدی یا اوتیسم، خدمات بازتوانی شناختی به‌ویژه در کودکانی که دچار اختلالات توجه، یادگیری یا نارسایی رشدی، نوروفیدبک و در صورت نیاز استفاده از روش‌های تحریک الکتریکی مغز، انجام می‌شود.»

کلینیک آنلاین خدمات از راه دور: در این بخش برای مراجعه‌کنندگانی که امکان حضور در محل کلینیک آتیه برایشان فراهم نیست، خدمات روانپزشکی و روان‌درمانی که امکان ارائه به صورت آنلاین را دارند، ارائه می‌شود.

افق‌های پیشِ رو

دکتر رضایی در خصوص برنامه‌های توسعه‌ای گروه آتیه درخشان ذهن تصریح می‌کند: «با همکاری یک شرکت دانش‌بنیان در حال توسعه نوعی بازی بر مبنای واقعیت مجازی برای بهبود عملکرد کودکان دارای اختلال توجه و شبیهسازی موقعیت های رویارویی در درمان اختلال وسواس عملی هستیم. استفاده از واقعیت مجازی با شبیه‌سازی موقعیت‌هایی که موجب بروز عوارض رفتاری خاصی در فرد می‌شود می‌تواند اثربخشی جلسات درمانی را افزایش دهد.»

معاون درمانی گروه آتیه درخشان ذهن می‌افزاید: «از ابتدای سال جاری بخش ارزیابی عصب‌روان‌شناختی پیشرفته ویژه کودکان را راه‌اندازی کرده‌ایم که امیدواریم با توسعه خدمات این بخش در شناسایی چگونگی عملکردهای مغز، در درمان اختلالات و ارتقای توانمندی‌های شناختی و یادگیری کودکان گامی موثر برداریم.»

خدمات تشخیصی آتیه

معاون درمانی گروه دانش‌بنیان آتیه درخشان ذهن، در خصوص نحوه روند تشخیص اختلالات و آسیب‌های مغزی و شناختی در این مرکز توضیح می‌دهد: «هر مراجع در ابتدای ورود به مجموعه آتیه از سوی روانپزشکان و روانشناسان مجموعه در کمیسیون‌های روانپزشکی برای تشخیص اولیه اختلال مورد مصاحبه بالینی قرار می‌گیرد. پس از آن بر اساس تشخیص کمیسیون روانپزشکی برای دستیابی به جزئیات بیشتر و ارزیابی تکمیلی از روش‌ها و ابزارهای فناورانه روز دنیا مانند روش ارزیابی نقشه مغزی، ثبت امواج مغز در حالت چشم باز و بسته و انجام یک تکلیف شناختی که به آن روش اِی‌آرپی گفته می‌شود،کمک می‌گیریم و تحلیل امواج ثبت شده با همکاری یک شرکت سوئیسی شناخته شده در حوزه نقشه مغزی، که ما نمایندگی انحصاری این شرکت در ایران را اخذ کرده‌ایم، انجام می شود. علاوه بر این در فرآیند ارزیابی عملکردهای مغز از آزمون‌های معتبر جهانی در حوزه علوم اعصاب، مانند آزمون کَنتب یا آی‌وی‌ای برای ارزیابی توجه، تمرکز، حافظه و سایر عملکردهای مغز استفاده می‌کنیم. در کنار این آزمون‌ها از پرسشنامه‌های متعدد خوداظهاری نیز بنا به نیاز استفاده می‌شود. در نهایت از نتایج این آزمون‌ها در کنار نتایج حاصل از بررسی‌هایی که با ابزارهای فناورانه به دست آمده است برای شناسایی دقیق‌تر اختلال کمک گرفته می‌شود.»

به گفته دکتر رضایی، استفاده از روش تصویربرداری مغزی با دستگاه‌های اِف‌اِم‌آر‌آی، از دیگر فعالیت‌های مجموعه آتیه در حوزه خدمات تشخیصی است، که این خدمت در حال حاضر برای تشخیص آسیب‌های مغزی و تعیین پروتکل‌های درمانی مناسب استفاده می‌شود.

راه‌های تماس با شرکت «آتیه درخشان ذهن»

وبسایت: atiehclinic.com
ایمیل: info@atiehclinic.com
اینستاگرام:atiehclinic
تلگرام:AtiehDerakhshan
تلفن ثابت: 02184012000
آدرس: تهران، خیابان ولیعصر (عج)، بالاتر از میدان ونک، خیابان والی نژاد، پلاک ۲۳

فراز سهیلی‌ آزاد - نشان ایرانی 2 / روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها