معاون وزیر نفت با اشاره به ابعاد مختلف حادثه آتش سوزی در پالایشگاه شهید تندگویان گفت: کنترل و مهار آتش سوزی پالایشگاه در ۳ ساعت یک رکورد محسوب می‌شود.
کد خبر: ۱۳۲۳۴۸۴
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، علیرضا صادق آبادی، معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در مراسم تقدیر از آتش نشانان عملیات اطفا حریق پالایشگاه تهران، گفت: حادثه پالایشگاه شهید تندگویان حدود ساعت ۷ بعد از ظهر شروع و بین ساعت ۹ تا ۱۰ کنترل شده بود البته منظور از کنترل این است که مطمئن شدیم حوادث بعدی به وجود نخواهد آمد.

او افزود: حادثه‌ای در این ابعاد و اندازه در دو یا سه ساعت کنترل شد که در نوع خود رکورد محسوب می‌شود و علاوه بر این آتش در کمتر از ۲۴ ساعت به صورت کامل خاموش شد.

صادق آبادی با بیان اینکه انتقال آتش به واحد‌های فرایندی می‌توانست آتش را کامل از کنترل خارج کند، ادامه داد: در ساعت‌های اولیه آتش سوزی، فرماندهی درست عملیات بسیار موثر بود و اگر چنین نبود آتش به سایر مخازن منتقل می‌شد و واحد‌های فرایندی را درگیر می‌کرد و قابل کنترل نبود.

او ادامه داد: بعد از آرام کردن فضا طی یک عملیات پررسیک، بلافاصله به خنک سازی مخازن اطراف پرداخته شد.

معاون وزیر نفت حجم عظیم شایعه‌ها را یکی از آفت‌ها در حوادث عنوان کرد و افزود: این شایعات می‌تواند نگرانی ایحاد کند. مثلا شایعه انفجار پالایشگاه و زلزله ۸ ریشتری کاملا بدون مبنا و منطق مطرح شده بود که نگرانی در مردم شهر‌های اطراف ایجاد و قدرت مانور ماشین‌های عملیاتی و حفظ روحیه تیم را سخت می‌کرد.

او عنوان کرد: هماهنگی بین وزارت نفت و سازمان آتش نشانی و سایر سازمان‌ها نمونه موفق یک کار تیمی بود که باید درس آموخته‌های مدیریتی و اجرایی این کار به بقیه شهر‌ها منتقل شود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها