2021 در مقایسه با 2020 رکورد زد

آمارها نشان می دهد تعداد قربانیان ناشی از بیماری کرونا تا این ماه از سال 2021  بیشتر از تعداد قربانیان همین بیماری در کل سال 2020 بوده است.
کد خبر: ۱۳۲۳۱۰۸

به گزارش جام جم آنلاین ،  در حال حاضر تعداد تلفات جهانی کووید19 در سال 2021 از کل مرگ و میر ویروس از سال 2020 پیشی گرفته است.

طبق اطلاعات دانشگاه جان هاپکینز ، سال گذشته تقریباً یک میلیون و 880 هزار نفر در سراسر جهان بر اثر بیماری ناشی از ویروس کرونا درگذشتند  در حالی كه تعداد قربانیان در سال 2021 تا 22 ژوئن یک میلیون و 990 هزار نفر بود.

کمتر از نیمی از سال 2021 لازم بود تا رکورد مرگ و میر شکسته شود.

مرگ و میر در کشورهایی مثل هند، برزیل و آمریکا بسیار زیاد بود.

در کشور آمریکا بیشترین موارد مرگ و میر مربوط به ابتدای سال بود. در ماه های ابتدایی 2021 در آمریکا 250 هزار نفر جان خود را از دست دادند.

هم اکنون بیشترین مرگ و میر ناشی از کرونا مربوط به آمریکاست که از ابتدای همه گیری بیش از 602 هزار مرگ ناشی از کرونا ثبت کرده است.

تا امروز بیش از دو میلیارد و 700 میلیون نفر در سراسر جهان علیه ویروس کرونا واکسینه شده اند.

1.3 میلیارد نفر از افراد واکسینه شده فقط در ایالات متحده و چین متمرکز هستند.

البته برخی از کارشناسان بهداشت در سراسر جهان بر این باورند که ممکن است سال گذشته تعداد واقعی مرگ و میر کرونا کمتر از این محاسبه شده باشد.

 

مجموع مرگ و میر بیش از حد از سال گذشته در سراسر جهان نشان می دهد که ممکن است سال گذشته ، به طور مستقیم یا غیرمستقیم ، تا هشت میلیون نفر در اثر بیماری همه گیر جان خود را از دست داده باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها