jamejamonline
سلامت عمومی کد خبر: ۱۳۲۲۳۷۶   ۰۱ تير ۱۴۰۰  |  ۲۳:۳۷

پیری زودرس ممکن است به سراغ همه ما بیاید اگر خیلی از عادات غلط روزمره خود را کنار نگذاریم و سبک زندگی مان را اصلاح نکنیم.

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، شاید باورتان نشود که اشتباهات در مصرف رژیم غذایی نادرست می‌تواند موجب پیری زودرس گردد، ۸ اشتباه باعث این اتفاق می‌شود، اما آیا یکی از این ۸ اشتباه رژیم غذایی را انجام می‌دهید یا خیر؟ یاد بگیرید به جای آن چه کار کنید.

وقتی صبح به آینه نگاه می‌کنید، آیا احساس می‌کنید سریع‌تر از سن خود پیر شده اید؟ اگر دوست ندارید چیزی که در آینه می‌بینید را داشته باشید، شاید زمان آن رسیده که برخی از عادات روزمره و روتین خود را دوباره ارزیابی کنید؛ عاداتی که اصلی‌ترین آن‌ها را در این بخش خواهیم گفت.

راه‌های پیشگیری از پیری زودرس

۱. لم دادن و خمیده بودن:

وقتی که ساعت‌ها جلوی یک کیبورد هستید، این کار می‌تواند باعث شود که ستون فقرات شما غیر جذاب شود، لم دادن و خمیده بودن به طور بالقوه در طول زمان مضر است.

ستون فقرات ما طبیعتاً یک منحنی "S" شکل خوبی دارد که به حمایت از بدن کمک می‌کند. لم دادن به عقب، ستون فقرات را از موقعیت طبیعی خود دور می‌کند و بر ماهیچه ها، دیسک‌ها و استخوان‌ها فشار می‌آورد.

۲. برنامه ریزی چند وظیفه ای:

اگر لیست بلندی داشته باشید، پس زندگی بسیار آشفته شما ممکن است بیش از حد از بدنتان خسته شود. اگر چه وظایف زیاد در رسانه‌ها به عنوان چیزی برای تلاش کردن مورد ستایش قرار می‌گیرد، اما شما به ندرت کاری را سریع‌تر انجام می‌دهید، بلکه تنها استرس بیشتری برای خود ایجاد می‌کنید.

برای بدن تان بهتر است که در یک زمان روی یک کار تمرکز کنید و قبل از حرکت به سمت بعدی، آن را تمام کنید.

۳. حذف تمام چربی‌ها از رژیم غذایی:

برای حفظ ظاهر سالم و جوان، شما به کمی چربی نیاز دارید. اسید‌های چرب امگا ۳ سالم، که در ماهی و آجیل‌ها یافت می‌شوند، پوست را نرم و انعطاف پذیر نگه می‌دارند، بنابراین جوان‌تر به نظر می‌رسید. هم چنین پوست خوب از چین و چروک و همچنین بیشتر شدن آن‌ها جلوگیری می‌کند.

۴. شما همیشه برای دسر آماده هستید و بیش از حد دسر می‌خورید:

حتی اگر بخواهید قند اضافی را رد کنید، عشق شما به شیرینی ممکن است چند سال به صورت شما اضافه کند. مولکول شکر به فیبر‌ها در سلول‌ها می‌چسبد.

این فرآیند به عنوان گلیسیری شناخته می‌شود و باعث می‌شود که آن حلقه‌های تیره زیر چشم ها، از دست دادن تن رنگی، پفی و چین و چروک و نیز افزایش اندازه منافذ را ایجاد کنند.

۵. خواب ناکافی از دلایل پیری زودرس:

بر طبق مطالعات خواب، علاوه بر حلقه‌های سیاه و کیسه‌هایی که در زیر چشم‌ها قرار دارند، خواب کافی به زندگی کلی کمتری نسبت داده نشده است. انسان هر روز به حداقل ۷ ساعت خواب نیاز دارد.

چنانچه در بخشسلامت نمناک گفته شده است اگر علائم محرومیت از خواب را دارید، مانند مشکلات بی توجهی، کمبود انرژی، اختلالات ذهنی، خوابتان را درست کنید.

۶. دوست دارید خانه تان گرم باشد:

هنگامی که هوای بیرون وحشتناک سرد است، ممکن است وسوسه انگیز باشد که خانه را گرم کنید، اما بدون توجه به این که بخاری را آتشی که می‌زنید، هوا را خشک خواهند کرد.

هوای خشک می‌تواند منجر به پوست خشک شود، که در طول زمان تاثیرات بسیاری بر روی پیری دارد. از بخور در داخل خانه برای مقابله با اثرات هوای خشک استفاده کنید.

۷. شما یک ماراتون تلویزیون را دوست دارید:

اگرچه مقاومت در برابر سریال‌ها و فیلم‌های تلویزیون دشوار است، اما به معنای واقعی بودن می‌تواند زندگی شما را کوتاه کند. مطالعه‌ای که با بیش از ۱۱.۰۰۰ بزرگ سال انجام شد، نشان داد که برای هر ساعت استفاده از تلویزیون، بزرگسالان ۲۲ دقیقه زندگی خود را کاهش می‌دهند.

افرادی که بیش از ۶ ساعت در روز به تماشای تلویزیون می‌پردازند، در مقایسه با کسانی که تلویزیون کمتری تماشا می‌کنند، ۵ سال تمام طول عمر خود را از دست می‌دهند.

۸. بر روی شکم خوابیدن باعث پیری زودرس می‌شود:

وقتی که بر روی شکم خود می‌خوابید یا برخی افراد به پهلو، صورت خود را روی بالش می‌گذارید و چین و چروک روی پوستتان ایجاد می‌کنید.

کلاژن و بافت در صورت شما با گذشت زمان ضعیف‌تر می‌شود، بنابراین وقتی که صورت خود را روی بالش می‌گذارید، این خطوط می‌توانند دائمی شوند. سعی کنید به پشت بخوابید یا یک روبالشی اطلسی خریداری کنید تا راحت‌تر باشد.

۹. پیری زودرس به دلیل استفاده نکردن از کرم چشم:

حتی آن‌هایی که یک برنامه مراقبت از پوست ندارند هم باید از کرم چشم با کیفیت خوب برای جلوگیری از این چروک‌ها استفاده کنند. پوست اطراف چشمان شما بسیار نازک است و به همین دلیل چین و چروک را سریع‌تر نشان می‌دهد.

صاف کردن پوست اطراف چشمانتان می‌تواند باعث شود که شما سال‌ها جوان‌تر به نظر برسید.

۱۰. بیشتر روز خود را نشسته سپری می‌کنید:

خطرات زندگی نشسته به خوبی شناخته شده است. افرادی که بیشتر روز‌های خود را چسبیده به صندلی سپری می‌کنند، در معرض خطر بالاتری برای انواع بیماری‌ها هستند؛ همه نوع از بیماری‌های قلبی گرفته تا سرطان.

ورزش منظم می‌تواند به شما کمک کند تا از این بیماری‌ها و همچنین طولانی‌تر کردن عمر خود جلوگیری کنید. مطالعات نشان می‌دهد افرادی که حداقل ۱۵۰ دقیقه در هفته ورزش می‌کنند، حداقل ۱۰ سال بیشتر عمر می‌کنند.

۱۱. از کرم ضد آفتاب فقط در تعطیلات استفاده می‌کنید:

ممکن است فکر نکنید که فقط چند دقیقه در زیر نور خورشید می‌تواند چه آسیب‌های زیادی را به پوست شما وارد کند. این دلیل شماره ۱ پیری زودرس پوست ناشی از اشعه ماورا بنفش خورشید است.

۱۲. عاشق آرایش هستید:

منظور ما استفاده از این سایه چشم آبی فلزی نیست، یعنی استفاده از آرایش بیش از حد به روش‌های دیگر و کم‌تر مشهود است. آرایش پایه روغنی، منافذ پوست شما را مسدود می‌کند و می‌تواند باعث ایجاد جوش شود.

هم چنین بیشتر محصولات آرایشی پوست را خشک کرده و یا تحریک می‌کنند، که باعث چین و چروک زودرس و خطوط در طول زمان خواهد شد. همه دوست دارند زیبا به نظر برسند، اما از حداقل مقدار آرایش برای موقعیت‌های روزمره استفاده می‌کنند.
ارسال نظر
* نظر:
نام:
ایمیل:

یادداشت

بیشتر
پیک پنجم با واریانت هندی

پیک پنجم با واریانت هندی

در پیک پنجم که نشانه‌های بروز آن آشکار شده، ما با واریانتی به نام دلتا یا واریانت هندی روبه‌رو هستیم.

موج پنجم ‌شکل نگیرد عجیب است!

موج پنجم ‌شکل نگیرد عجیب است!

در روزهای اخیر درباره این‌که موج پنجم کرونا در کشورمان شروع شده یا خیر، اظهارنظرهای مختلفی می‌شود اما بهتر است فارغ از این‌که آیا این موج ایجاد شده یا قرار است در آینده ایجاد شود، به این مساله توجه کنیم که چه اتفاقاتی در کشورمان در حال وقوع است.

گفتگو

بیشتر
كودكان دلتایی؛ مبتلا و ناقل

بررسی‌ها نشان می‌دهد سویه دلتای ویروس كرونا نسبت به انواع قبلی مسری‌تر بوده و كودكان بیشتری را به‌صورت علامت‌دار مبتلا می‌كند

كودكان دلتایی؛ مبتلا و ناقل

پیشنهاد سردبیر

بیشتر
قرنطینه بدون تنش

نبود مهارت گفت‌وگو و کاهش آستانه تحمل ، قرنطینه خانگی را برای برخی خانواده‌ها مشکل کرده است

قرنطینه بدون تنش