تزریق دُز دوم واکسن‌ سینوفارم در زنجان
رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان:

تزریق دُز دوم واکسن‌ سینوفارم در زنجان

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان گفت: متاسفانه با توجه به عادی‌انگاری زنجانی‌ها و کاهش میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی، شاهد روند صعودی کرونا در برخی از شهرستان‌های استان زنجان هستیم که خطر شیوع پیک پنجم را افزایش می‌دهد.
رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان گفت: متاسفانه با توجه به عادی‌انگاری زنجانی‌ها و کاهش میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی، شاهد روند صعودی کرونا در برخی از شهرستان‌های استان زنجان هستیم که خطر شیوع پیک پنجم را افزایش می‌دهد.
کد خبر: ۱۳۲۱۰۹۵
به گزارش جام جم آنلاین زنجان ؛ پرویز قزلباش در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا که در سالن پیامبر اعظم استانداری زنجان برگزار شد، با بیان اینکه ۹۵ درصد کادر بهداشت و درمان استان زنجان واکسینه شدند، اظهار کرد: روند بستری کرونا طی ۱۰ روز اخیر وضعیت کاهشی آن، متوقف و ثابت شده و اکنون ۲۷ درصد تخت‌های بیمارستانی توسط بیماران کرونایی اشغال بوده و روند کاهشی بیماران سرپایی به صورت کند ادامه دارد.

وی با بیان اینکه در پیک چهارم، بیش از ۳۰ هزار دُز دارو استفاده شده که بیش از ۳۰ میلیارد تومان برای یک قلم دارو هزینه شده است، افزود: کاهش مرگ و میر، کاهش هزینه‌ها و منابع بیمه، افزایش توان علمی و مهارتی، تامین منابع و توزیع مناسب تجهیزات در مناطق درگیر، شرکت‌های دانش‌بنیان (کمک به تقویت و توسعه) و ایجاد اتحاد و اعتماد ملی و مشارکت مردم در ارائه خدمات، از جمله با دستاوردهای نظام سلامت بوده است.

این مسئول در رابطه با مداخلات انجام شده در پیک چهارم بیماری کرونا، تصریح کرد: تعطیلات بر اساس رنگ‌بندی کرونایی، راه‌اندازی کلینیک سرپایی، افزایش مهارت کادر درمان که سبب کاهش درصد انتوباسیون و کاهش مرگ و میر، افزایش انگیزه کادر درمان با تزریق واکسن و تامین منابع مالی، اقبال مردم به مرکز بهداشتی و درمانی، افزایش تست کرونا و در دسترس بودن داروهای موثر بوده است.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان با بیان اینکه نباید فراموش کنیم با بیماری کرونا درگیر هستیم که می‌تواند هر لحظه ما را آلوده کند، گفت: میانگین تست PCR و RAPID در استان زنجان، ۱۳.۶ درصد بوده و میزان پیگیری‌ها ۸.۷ نفر به ازای هر فرد مثبت بوده که روند رهگیری باید به بالای ۱۰ نفر برسد.

قزلباش با بیان اینکه هر هفته امکان افزایش میزان بستری افراد مبتلا به کرونا در استان زنجان وجود دارد، اظهار کرد: رنکینگ شهرستان‌ها به ترتیب خرم‌دره، ابهر، سلطانیه، خدابنده، ماه‌نشان، زنجان، ایجرود و طارم بوده و برخی از شهرستان‌ها علاوه بر اینکه روند نزولی داریم، شکل صعودی به خود گرفتند.

وی با بیان اینکه اکنون در شهرستان خرم‌دره روند نزولی متوقف شده و در هفته اخیر روند صعودی به خود گرفته است، افزود: در شهرستان خدابنده، ماه‌نشان و ایجرود نیز روند کاهش متوقف شده و به سمت روند صعودی در حال حرکت بوده و در شهرستان طارم نیز با توقف روند نزولی کرونا، این روند خطی شده است. گفتنی است روند صعودی بیماری کرونا به راحتی می‌تواند رنگ‌بندی بیماری کرونا را تغییر دهد.

این مسئول با تاکید بر رعایت جدی پروتکل‌های بهداشتی توسط زنجانی‌ها که طی هفته‌های اخیر شاهد عادی‌انگاری آنان بودیم، خاطرنشان کرد: بسیار نگران هستیم، عادی‌انگاری مردم و اثرات ناشی از آن را در هفته‌های آتی با آغاز پیک پنجم بیماری کرونا در استان زنجان مشاهده کنیم، زیرا درصد رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان زنجان قابل قبول و تاثیرگذار نیست.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها