در غفلت و سکوت فدراسیون کاراته و وزارت ورزش رخ داد!

قضاوت مسابقه نماینده رژیم صهیونیستی توسط داور ایرانی (+عکس)

داوری ایرانی در حالی در مسابقات کاراته پاریس حضور داشته که در اقدامی غیرمتعارف، رقابت حریفی از رژیم صهیونیستی را قضاوت کرده است.
کد خبر: ۱۳۲۰۵۳۶

به گزارش جام جم آنلاین، از روز جمعه آخرین مرحله انتخابی المپیک برای کاراته آغاز شد و در روز اول دو نماینده ایران از رسیدن به توکیو بازماندند.

در کنار رقابت بازیکنان ایرانی، دو نماینده داوری ایران یعنی جواد سلیمی و همسرش المیرا گوزل زاده که در این مدت به صورت انحصاری در غالب اعزام‌های رسمی و غیررسمی حضور داشتهند، چند مسابقه را قضاوت کردند که متاسفانه حضور آنها با حواشی هم همراه بود.

در اولین روز مسابقات پاریس و در خلال این رقابت‌ها، اتفاقی ناخوشایند روی داد و در مسابقه ورزشکاری از رژیم صهیونیستی و حریفی از چین تایپه، داوری که قضاوت مسابقه را برعهده داشت، المیرا گوزل زاده بود.

در این سالها چه بسیار ورزشکاران، داوران و مربیان بزرگی که در راستای حمایت از جنبش مقاومت و آرمان های ملت مظلوم فلسطین و به قیمت پایان دوران ورزشی شان، از رویارویی با نمایندگان رژیم صهیونیستی خودداری کردند تا ندای مظلومیت آنها را به سمع و نظر جهانیان برسانند.

اما در نهایت تعجب می‌بینیم داوری که با اعتبار نام ایران مجوز شرکت در این مسابقات را پیدا کرده، به راحتی به آرمان‌های انسانی و اسلامی پشت کرده است.

داوری که از برنامه مبارزاتی که باید قضاوت کند، آگاه بوده و می‌توانسته براساس قوانین فدراسیون جهانی به راحتی و بدون هیچ مشکلی از قضاوت انصراف دهد، چرا مبادرت به قضاوت کرده است؟ این اتفاق با چه مبنا و برای چه صورت گرفته است؟

رئیس فدراسیون باید پاسخ بدهد که چرا با وجود حضور در این اعزام، جلوی این اتفاق را نگرفته؟ خاطرمان باشد که فدراسیون کاراته با وجود اصرار فراوان آگاهان، افکار عمومی و رسانه ها، هنوز در مورد اخراج جواد سلیمی از شورای داوران جهان، آسیا، آسیای میانه و المپیک و از دست رفتن همیشگی کرسی ایران، تاکنون پاسخی نداده است. آیا آن سکوت و حمایت، به چنین فاجعه ای ختم شده است؟

در کنار فدراسیون، نهاد بالادستی یعنی وزارت ورزش هم باید پاسخ بدهد که چرا با وجود حضور نماینده آن وزارتخانه در تیم اعزامی، چنین اتفاقی افتاده و چرا اقدام پیشگیرانه‌ای در این باره به عمل نیامده است؟ وظیفه دستگاه حراستی این وزارتخانه، در این اعزام دقیقا چیست و چه نقشی را برعهده دارند؟

به گزارش فارس، این اتفاق در حالی رخ داده که ورزشکاران مطرحی در دنیا نسبت به مظلومیت فلسطینی‌ ها واکنش نشان داده و جنایات صهیونیست‌ها را محکوم کرده‌اند.

انتظار از نهادهای نظارتی این است که در پی سکوت و نظاره فدراسیون کاراته و وزارت ورزش، به این ماجرا ورود کرده و برخوردهای لازم را انجام داده و از تکرار چنین اتفاقات ناخوشایندی جلوگیری کنند.

قضاوت مسابقه نماینده رژیم صهیونیستی توسط داور ایرانی (+عکس)

قضاوت مسابقه نماینده رژیم صهیونیستی توسط داور ایرانی (+عکس)

قضاوت مسابقه نماینده رژیم صهیونیستی توسط داور ایرانی (+عکس)

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها