کارشناسان شرکت «زیب‌ اندام آریایی» موفق به طراحی و ساخت پلتفرمی شده‌اند که مربیان، باشگاه‌داران و به‌طور کلی هر شخصی که در حوزه تناسب‌ اندام فعالیت می‌کند را به جامعه گسترده‌ای از مخاطبان متصل می‌کند

تناسب‌ اندام را بسپار به زیب‌ اندام

شرکت دانش بنیان «سیم و کابل ابهر» با اتکا به تجربه و دانش فنی متخصصانش محصولاتی را برای شبکه توزیع و انتقال برق ارائه کرده است

ایمنی و اطمینان با محصولات سیم و کابل ابهر

از آن‏جا که انرژی الکتریکی از مهم‎ترین نیازهای اولیه همه صنایع است، کیفیت شبکه انتقال و توزیع فشار قوی قطعا در نوع عملکرد صنایع تاثیرگذار می باشد.
کد خبر: ۱۳۱۶۷۹۳

برق‌رسانی پایدار و بدون نوسان به کارخانه‎های صنعتی و تولیدکنندگان بزرگ کشور امری حیاتی است. زیرا اختلالاتی هرچند کوچک در این حوزه می‏ تواند کارایی و حجم تولید را پایین آورده یا به دستگاه‎های گرانبهای مورد استفاده در کارخانه‏ ها لطمات جدی وارد کند.

شرکت «سیم و کابل ابهر» با سال‎ها تجربه و با در نظر گرفتن این حساسیت ضروری در شبکه انتقال و توزیع برق تلاش کرده است کابل‎هایی تولید کند که با اطمینان و به صورت پایدار بتواند نیاز صنایع و کارخانه‎ها را پاسخ دهد. این شرکت را زنده یاد «مهندس حسین کلاهی» در سال 1371 تاسیس کرده و اکنون زیر نظر فرزند ایشان «مهندس علیرضا کلاهی» اداره می‎شود.

مهندس مجید شمس، مدیرعامل شرکت «سیم و کابل ابهر» می‏گوید: « شرکت ما در سال 98 به واسطه تولید کابل‎های 230 و 400 کیلو ولت و همچنین کابل‎های چندلایه که کاربردهای متنوعی در صنایع نفت و گاز دارد مجوز دانش‏بنیان را از معاونت علمی ریاست جمهوری دریافت کرده است. این شرکت به عنوان اولین تولید‎کننده کابل، گواهی‏نامه صلاحیت پیمان‏کاری نیرو در سال 98 را هم از سازمان برنامه و بودجه کشور کسب کرده‏ است و تنها تولیدکننده حوزه سیم و کابل می باشد که به عنوان فعال اقتصادی مجاز از طرف گمرک ایران شناسایی شده است.»

صادرات محصولات سیم و کابل ابهر

مدیرعامل این شرکت می‏گوید: «از مهم‏ترین برنامه‏هایی که در چشم‏انداز شرکت سیم و کابل ابهر قرار دارد توسعه صادرات است. این شرکت تا به امروز به کشورهای زیادی از جمله عراق، سریلانکا، سوریه، قزاقستان، آذربایجان، ترکمنستان، ارمنستان، افغانستان، عربستان، ونزوئلا،عمان به صورت مستقیم و غیر مستقیم صادرات داشته است.

شرکت سیم و کابل ابهر در سال های 1394 و 1399 به عنوان صادرکننده نمونه ملی انتخاب شده است.
شمس می‌افزاید: «غیر از صادرکردن محصول، شرکت ما مجری عملیات کابل‎کشی در کشور عراق بوده است و در واقع سیم و کابل ابهر اولین شرکت و تنها شرکت ایرانی مورد تایید وزارت نفت عراق است. با توجه به حضور قدیمی و با سابقه ما در این کشور یکی از برنامه ‏های توسعه ما در آینده این است که در عراق برنامه تولید سیم و کابل را با مشارکت شریک عراقی آغاز کنیم و ابزار و امکانات و دستگاه‎ها را به آنجا منتقل کرده و اجازه ندهیم بازاری که در عراق داریم از دست برود.»

خدمات سیم و کابل ابهر

امروزه می دانیم کابل‏ های فشار قوی زیرزمینی جایگزین خیلی خوبی برای شبکه انتقال هوایی هستند که عملا در شبکه های درون شهری دنیا منسوخ شده است.

ساکنان تهران احتمالا به خاطر دارند که قبل از طبقاتی‌شدن اتوبان صدر، یک خط انتقال برق بسیار بزرگ در وسط بزرگراه وجود داشت که هم از نظر بصری نازیبا بود و هم از نظر میدان‎های مغناطیسی که ایجاد می‏کرد می ‏توانست خطراتی برای سلامت افراد داشته باشد. با همکاری شرکت سیم و کابل ابهر تمام کابل‎ها به زیر زمین منتقل شد.

بسیاری از کابل‎کشی‎های درون تونل‎های تهران از جمله تونل رسالت، تونل توحید از خدمات شرکت سیم و کابل ابهر است.

آزمایشگاه فشار قوی 1200 کیلو ولت این شرکت که در سطح خاورمیانه نوعی مرجع در زمینه سیم و کابل به حساب می‏آید نیز از خدماتی است که فعالیت‌های این شرکت را از رقبایش متمایز کرده است.

چالش ‎هایی مسیر تولید

به گفته مدیرعامل این شرکت، در تامین ماشین‎آلات چالش‏های زیادی برای تولیدکنندگان داخلی وجود دارد. بحث مهندسی، طراحی و مدل‎سازی نیز از مسائل مهمی است که در تولید یک محصول با کیفیت اهمیت دارد. از طرفی، نیروی انسانی که در شرکت فعالیت دارد باید از بین افراد نخبه و با‎انگیزه و در تعامل با دانشگاه انتخاب شود و این هم یکی از چالش‏های جدی است. زیرا که در سال‎های اخیر با کاهش نیروی انسانی متخصص روبه‎رو هستیم. سرمایه در گردش و مدیریت آن از مسائلی است که در حوزه کار تولید و صنعت است که اغلب تولیدکنندگان داخلی با آن مواجه هستند. قیمت مس و آلومینیوم تولید داخل کشور گاهی از قیمت های جهانی بیشتر است که این نیز یکی از چالش‎های مهم در مسیر تولید محصولی رقابتی می باشد.

مزایای محصولات سیم و کابل ابهر در یک نگاه

تنوع در تولید کابل‎های مخصوص حوزه‎های مختلف: تنوع محصولات تولید شده در شرکت سیم و کابل ابهر و خدماتی که به حوزه‏های مختلف ارائه می‎دهد یک نقطه قوت به‌حساب می‎آید. زیرا مصرف‌کننده این محصولات فقط برق‎های منطقه‎ای و صنایع بزرگ کشور مثل صنایع فولاد و سیمان، پتروشیمی، نفت و گاز و صنایع دفاعی نیستند. بلکه ساختمان‎های اداری، مسکونی و مراکز خرید بزرگ و بیمارستان‎ها، مترو ها، تونل‎های بین شهری هم می‎توانند از آن بهره ببرند.

طراحی و ساخت محصولات ویژه : این شرکت غیر از محصولات رایج، کابل‎های ویژه‎ای که مورد نیاز حوزه‎های خاص است را هم تولید می‎کند. برای مثال کابل اندازه‎گیری، کابل‌های ابزار دقیق، کابل‎های ضد آتش مخصوص واگن‎های مترو، کابل‎های خودنگه‎دار و کابل‏های مخصوص نیروگاه‎های خورشیدی سولار که هرکدام طراحی و ساخت متفاوتی را دارند از تولیدات شرکت سیم و کابل ابهر است.

قیمت ارزان‎تر نسبت به محصولات خارجی: قیمت کابل‎های ابهر در مقایسه با نمونه‎های خارجی کمتر است چون محصول در ایران و با مواد اولیه داخلی تولید می‎شود.

ارائه خدمات تخصصی: خدمات تخصصی که از سوی پرسنل شرکت ارائه می‏شود خدمات بسیار دقیق و خاصی هستند، به این دلیل که بعضی از پرسنل در خارج از ایران آموزش دیده‏اند و عملیات مفصل‌بندی‎، عیب‎یابی، نصب سر کابل و کابل‎کشی را با دقت و تبحر بسیار بالایی انجام می‎دهند. در صورتی که برای کابل‎های به‌‎کار رفته در تونل‎ها و مسیرهای صعب‎العبور مشکلی پیش بیاید کارشناسان شرکت بدون معطلی در آنجا حاضر می‎شوند تا مشکل را حل کنند. این نیز یکی از خدمات و مزیت‏های مهم شرکت سیم و کابل ابهر به حساب می‎آید.

انتقال انرژی الکتریکی مطمئن و ایمن: توزیع برق مطمئن و بدون نوسان و با کیفیت در صنایعی که سالم ماندن دستگاه‏های گران قیمت برایشان اهمیت زیادی دارد یکی از خدمات مهم این شرکت است.

راه‏های ارتباط با «سیم و کابل ابهر»

وبسایت: www.abharcable.com
اینستاگرام: Instagram.com/abhar_cable
ایمیل: info@abharcable.com
تماس:
دفتر تهران: 81930000-021
تلفن کارخانه: 10-5284501-0243
آدرس: دفتر تهران: تهران، سهروردی شمالی، خیابان خرمشهر، پلاک 64
کارخانه: استان زنجان، ابهر، کیلومتر 9 جاده ابهر - تاکستان.

مریم ملی - نشانی ایرانی 2 / روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها