عضو مجمع نمایندگان استان مازندران خبر داد:

احداث بزرگترین مجموعه تولید گیاهان دارویی شمال کشور در آمل

عضو کمیسیون آموزش وتحقیقات مجلس شورای اسلامی خبر از تأسیس یکی از بزرگترین مجموعه های آموزشی و تولیدی گیاهان دارویی استان های شمالی کشور در آمل داد.
کد خبر: ۱۳۱۶۷۱۵

به گزارش جام جم آنلاین مازندران رضا حاجی پور در نشست رئیس و اعضای هیئت علمی دانشگاه تخصصی فناوری‌های نوین شهرستان آمل گفت، یک سرمایه گذار، یکی از بزرگترین تولیدکننده‌های گل وگیاه و صادرکننده گل‌های زینتی در شهرستان آمل برای همکاری و سرمایه گذاری مشترک با دانشگاه تخصصی فناوری نوین آمل در زمینه ساخت این مجموعه پیشرفته در زمین تولید و همچنین با رویکرد آموزشی در مجموعه اعلام آمادگی کرده است.

 

وی افزود: زمین مورد نیاز این مجموعه که حدود ۳۰ تا ۵۰ هکتار است در حال مراحل نهایی نظر کارشناسی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری و نیز جهاد کشاورزی مازندران و موافقت برای اجرایی شدن است که انشاله به زودی عملیات اجرایی آن شروع شود.

 

حاجی پور، به توانمندی‌های بالای این شهرستان در بخش کشاورزی به خصوص در تولید گل و گیاهان زینتی و دارویی اشاره کرد و ادامه داد، وجود دانشگاه تخصصی فناوری‌های نوین آمل که دانشکده مستقل علوم و گیاهان دارویی دارد، ساخت مجموعه تولید گیاهان دارویی با رویکرد آموزشی و نگاه علمی و تخصصی در این مجموعه یک مزیت بسیار مهم است که با همکاری سرمایه گذار بخش خصوصی و حمایت‌های وزارت علوم زمینه آن را به طور جدی فراهم خواهیم کرد.

 

وی افزود: دانشگاه تخصصی فناوری‌های نوین آمل با وجود قدمت کمتر از یک دهه‌ای آن و حضور محققان و اعضای جوان هیأت علمی، می‌توان رویکردهای آموزشی این دانشگاه را در کنار فعالیت‌های مهارتی برای دانشجویان فراهم کرد.

 

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، همچنین با اشاره به تلاش‌های در حال انجام اعضای هیئت علمی دانشگاه تخصصی فناوری‌های نوین آمل گفت، از شما به عنوان معاون پژوهشی و فناوری وزیرعلوم این انتظار هست که با ارائه یک فرصت و برنامه شش ماهه و یک ساله از آنان در تهیه و تولید مقاله‌های معتبر بین المللی حمایت کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها