شکاف دینی در خانواده ها و راه مواجهه با آن در گفت‌وگو با حجت‌الاسلام آراسته

رفتار غلط، پاسخ غلط ندارد

معاون امور استان‌های ستاد امر به معروف کشور:

ستادهای امر به معروف در سراسر کشور پویاسازی می شوند

معاون امور استان‌های ستاد امر به معروف کشور گفت: ستادهای امر به معروف در سراسر کشور پویاسازی می شوند.
کد خبر: ۱۳۱۶۴۲۳

به گزارش جام جم آنلاین استان مرکزی،حجت‌الاسلام محمدحسین توانایی در جلسه درس اخلاق مدیران، تکریم و معارفه  دبیر ستاد استان مرکزی  از خدمات مسئول و دبیر ستاد استان مرکزی تشکر کرد و اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین موضوعات مهم امروز جامعه اسلامی، اهمیت، ضرورت شرعی و قانونی فرائض مبتنی‌ بر آیات و روایات الهی است.

وی افزود: علاوه بر آیات و روایات دینی، اصل هشتم قانون اساسی و قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر از جمله موارد مورد تاکید قانون کشور ماست که در راستای ترویج این فریضه مهم الهی و اسلامی وجود دارد.

توانایی بیان کرد: ساز و کارهای قانونی و حمایتی با هدف کاهش تخلفات اداری وآسیب‌های اجتماعی در کشورهای مختلف وجود دارد که در کشور ما مسئله امر به معروف و نهی از منکر موضوع مهم ترویجی و اثرگذار در این بخش و راهبردی برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی است. 

معاون امور استان‌های ستاد امر به معروف کشور ادامه داد: نظارت همگانی، مسئولیت‌پذیری اجتماعی، شهروند مسئول و تفکر انتقادی از جمله مواردی به شمار می‌رود  که در دنیای کنونی رایج است که در ایران اسلامی با این فرهنگ و تمدن دینی و اسلامی باید شاهد سرآمدی بر همه کشورهای دنیا باشیم.

توانایی افزود: از ریاست و دبیر جدید ستاد امر به معروف استان انتظار داریم نسبت به برگزاری وتشکیل جلسات اعضای ستاد برابر با ماده بیست قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان ازمنکر حداقل در هر سال 4 جلسه، هر فصل داشته و از سویی  دستگاه‌های اجرایی استان  طبق قانون حمایت با ستاد استان همکاری لازم را داشته باشند.

رویکرد جدید ستاد امر به معروف و نهی از منکر، پویاسازی این ستاد

مدیرکل امور استان‌ها و دستگاه‌های اجرایی ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور نیز در این نشست با اشاره به آیات قرآنی پیرامون امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: همان طور که قرآن کریم می‌فرماید باید از میان شما گروهی دعوت‌گر به خیر باشند که به نیکی فرمان دهند و از ناشایستی و بدی بازدارند که اینان رستگارانند و مهم‌ترین مصداق این آیه شریفه مسئله مهم و اسلامی امر به معروف و نهی از منکر است.

حجت‌الاسلام حامد ترکاشوند افزود: رویکرد جدید ستاد امر به معروف و نهی از منکر، پویاسازی این ستاد و توجه بیش از پیش به واجب الهی امر به معروف و نهی از منکر است که متاسفانه در جامعه مغفول مانده که نیاز به اقدامات جدی دارد.

مدیرکل امور استان‌ها ستاد امر به معروف و نهی ازمنکر کشور  خاطرنشان کرد: امروز ستاد با رویکرد اجتماعی و معاونت علمی و آموزشی  معاونت فرهنگ و رسانه وارد میدان شده و نیاز است مسئولان استان به عنوان یک واجب حمایت لازم را داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: گروه‌های احیاگر تخصصی امر به معروف و نهی از منکر در کشور شناسایی و مجوز آنها در استان‌های کشور صادر شده است که امیدواریم در این استان نیز دبیر ستاد استانی اهتمام بیشتر در تشکیل این گروه‌ها و در بحث مهم اجتماعی داشته باشند.

ترکاشوند ادامه داد: 16 عرصه در زمینه‌های مختلف امر به معروف و نهی از منکر به صورت تخصصی حوزه مهم کاری است که این حوزه‌های  اجتماعی شامل اداری، اقتصادی، بهداشت و درمان، تفریحات سالم و ورزش، اجتماعی، تعلیم و تربیت، حقوقی، فرهنگی، کارگری، مبارزه با مفاسد، هنر و رسانه، عفاف و حجاب، محیط زیست، مسئولان، مهندسی، گردشگری  و دیگر عرصه‌هامی‌شود.

به گزارش جام جم آنلاین، در این مراسم "حجت الاسلام مصطفی فرخی" به عنوان دبیر جدید این ستاد معارفه شد.

در کارنامه عملکرد دبیر جدید ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان مرکزی نگارش رساله علمی دکتری با موضوع « آسیب شناسی امر به معروف و نهی از منکر پس از انقلاب» و قبولی با درجه عالی از حوزه علمیه قم، مسئول تذکر لسانی و ستاد مردمی امر به معروف و نهی از منکر شهرستان گلپایگان به مدت 5 سال، مدیر حوزه علمیه حضرت خاتم الانبیاء (ص) اراک در سال 94 تا 96، نماینده آیت الله دری نجف آبادی در ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان مرکزی از سال 1396 تاکنون، اجرای موفق طرح امر به معروف و نهی از منکر در بزرگترین دانشگاه شهرستان گلپایگان به مدت پنج سال، دارای گواهی موفقیت در اجرای این طرح از نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه پیام نور استان اصفهان، تالیف کتاب «آسیب شناسی امر به معروف و نهی از منکر پس از انقلاب» و موسس و مدیر عامل سازمان مردم نهاد «مدافعان برترین واجب» وجود دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها