زمزمه افزایش قیمت لبنیات در حالی مطرح شده که سرانه مصرف آن در سال‌های اخیر به‌شدت کاهش پیدا کرده است

خطر حذف لبنیات از سفره مردم

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی استان تهران:

نوسان در قیمت میوه های نوبرانه / فاکتور در مبدا صادر نمی شود

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی استان تهران علت گرانی برخی از میوه های فصل را تشریح کرد.
کد خبر: ۱۳۱۴۵۰۸

به گزارش جام جم آنلاین، اسدالله کارگر در گفتگو با ایسنا در پاسخ به این سوال که چرا با وجود ورود انبوه برخی میوه های فصل به بازار قیمت آنها در برخی خرده فروشی ها همچنان بالاست، اظهار کرد: وقتی میوه های فصل و نوبرانه به صورت انبوه وارد بازار می شوند بنا بر کیفیت میوه ها خرید و فروش صورت می گیرد و قیمت تعیین می شود البته فروشندگان باید حتما فاکتور خرید داشته باشند تا هنگام مراجعه بازرسان و دستگاه های نظارتی دچار مشکل نشوند و مشخص شود دقیقا خودشان از مبدا با چه قیمتی خریداری کرده اند.

وی ادامه داد: ملاک بررسی قیمت میوه فاکتور خرید است. اگر فاکتور خرید فروشنده و رسید با یکدیگر همخوانی داشته باشند مشکلی نیست ولی اگر بیش از حد مجاز باشد خلاف است و جریمه می شوند.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی استان تهران اضافه کرد: البته ممکن است گرانی مربوط به مبدا باشد و دیگر اینکه قیمت میوه های نوبرانه روزانه تغییر می کند و نوسانات زیادی دارد.

وی با اشاره به اهمیت صدور فاکتور در میدان مرکزی میوه و تره بار گفت:متاسفانه دلالان به مغازه داران فاکتور نمی دهند و با وجود اینکه بارها و بارها این مطلب را اعلام کردیم و از دستگاه های مربوطه درخواست کردیم که به آن توجه شود ولی همچنان در مبدا فاکتور صادر نمی شود و هنوز نتیجه ای حاصل نشده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها