رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی استان تهران:

نوسان در قیمت میوه های نوبرانه / فاکتور در مبدا صادر نمی شود

از سوی رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران

قیمت میوه های نوبرانه اعلام شد

رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران گفت: تا زمان ورود انبوه میوه‎های نوبرانه، کمبودی در توزیع نداریم.
کد خبر: ۱۳۱۰۹۱۷
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مصطفی دارایی نژاد رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی میوه و تره بار از آرامش بازار میوه خبر داد و گفت: همه ساله در ماه رمضان قیمت اقلامی نظیر خیار، گوجه فرنگی و سبزی با التهاباتی روبه‌رو می‌شود که در خصوص وضعیت بازار این اقلام طی روزهای آتی می‌توان نظر داد.

کاهش ۲ تا ۳ هزار تومانی قیمت هر کیلو پرتقال و کیوی 

او قیمت هر کیلو پرتقال در میدان عمده فروشی میوه و تره بار را ۶ تا ۹ هزار تومان اعلام کرد و افزود: نرخ کنونی هر کیلو سیب ۵ تا ۸ هزار تومان، موز هندی ۲۵ هزار تومان، موز اکوادور ۲۷ هزار تومان و کیوی ۹ تا ۱۵ هزار تومان است که قیمت هر کیلو پرتقال و کیوی نسبت به روزهای اخیر ۲ تا ۳ هزار تومان کاهش داشته است‌.
رئیس اتحادیه بار فروشان میدان مرکزی ادامه داد: با توجه به ازدیاد تقاضا برای خرید برخی اقلام نظیر سبزی، خیار و گوجه فرنگی احتمال افزایش نرخ وجود دارد.

رکود بازار میوه در ماه رمضان

اسداله کارگر رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران از آرامش بازار میوه خبر داد و گفت: در حال حاضر میوه از فصل قبل کماکان در بازار است و تا زمان ورود انبوه میوه‌های نوبرانه کمبودی در توزیع نداریم.
او افزود: طبق سنوات گذشته بازار ماه رمضان به جز چند روز اول با رکود همراه است.
کارگر ادامه داد: در روزهای نخست ماه رمضان تقاضا برای خرید سبزی، هویج و هندوانه افزایش می‌یابد که این امر منجر به التهاب قیمت در بازار می‌شود.

این مقام مسئول قیمت  کنونی هر کیلو پرتقال خونی شمال ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان اعلام کرد و گفت: هم اکنون هر کیلو پرتقال تامسون شمال ۱۱ تا ۱۵ هزار تومان، پرتقال خونی جنوب ۱۲ تا ۱۶ هزار تومان، پرتقال رسمی جنوب ۸ تا ۱۲ هزار تومان ، خیار رسمی ۷ تا ۱۰ هزار تومان، خیار گلخانه ۶ تا ۸ هزار تومان، سیب زرد دماوند ۱۲ تا ۱۶ هزار تومان، سیب قرمز مراغه ۹ تا ۱۴ هزار تومان، کیوی ۱۵ تا ۲۲ هزار تومان و لیموشیرین ۱۰ تا ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان است.

او با اشاره به نرخ سایر میوه‌ها در بازار بیان کرد: در حال حاضر هر کیلو توت فرنگی جیرفت با نرخ ۱۵ تا ۲۰ هزار تومان، توت فرنگی گلخانه ۳۵ تا ۵۰ هزار تومان،گریپ فروت تو سرخ ۸ تا ۱۲ هزار تومان، گریپ فروت سفید ۴ تا ۶ هزار تومان، ملون ۷ تا ۱۲ هزار تومان، موز ۲۷ تا ۳۱ هزار تومان، نارنگی تخم پاکستانی ۱۶ تا ۲۵ هزار تومان، هندوانه خطی ۳ تا ۵ هزار و ۵۰۰ تومان و هندوانه محبوبی ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۶ هزار تومان در میدان مرکزی و با احتساب حداکثر ۳۵ درصد سود در خرده فروشی عرضه می‌شود.

کارگر قیمت هر کیلو بادمجان دلمه را ۴ تا ۵ هزار تومان اعلام کرد و گفت: نرخ کنونی هر کیلو بادمجان قلمی ۴ تا ۶ هزار تومان، بادمجان گلخانه ۶ تا ۱۰ هزار تومان، باقالی ۶ تا ۹ هزار تومان، پیاز شیری یک هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار تومان، پیاز نو یک هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان، پیاز زرد یک هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار تومان و تره فرنگی ۵ تا ۸ هزار تومان است‌.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی ادامه داد: هم اکنون هر کیلو سیب زمینی کهنه با نرخ یک هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان، سیب زمینی نو ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۶ هزار تومان، سیر تازه ۱۵ تا ۲۰ هزار تومان، سیرخشک ۲۵ تا ۳۰ هزار تومان، فلفل تند ریز ۶ تا ۹ هزار تومان، فلفل دلمه سبز ۴ تا ۶ هزار تومان، کلم بروکلی ۱۵ تا ۲۲ هزار تومان، کاهو پیچ سالادی ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار و ۵۰۰ تومان، کاهو رسمی ۴ تا ۶ هزار تومان، کدو مسمایی ۴ تا ۶ هزار تومان، کلم سفید و قرمز یک هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار و ۵۰۰ تومان، گوجه فرنگی ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار و ۵۰۰ تومان، لوبیا سبز ۱۲ تا ۲۰ هزار تومان، لیموترش سنگی ۱۲ تا ۱۷ هزار تومان و هویج ۴ تا ۶ هزار و ۵۰۰ تومان در میدان مرکزی میوه و تره بار و با احتساب سود منطقی در مغازه‌های سطح شهر عرضه می‌شود.

کارگر نرخ هر کیلو سبزی جور( پلو،آش و قورمه) را ۳ تا ۵ هزار تومان و سبزی خوردن را ۵ تا ۷ هزار تومان اعلام کرد.

این مقام مسئول در پایان تصریح کرد: با عرضه انبوه میوه‌های نوبرانه پیش بینی می‌شود که بازار به ثبات برسد‌.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها