رییس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت اعلام کرد؛

زمان واکسیناسیون سالمندان پایین‌تر از ۸۰ سال

رییس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت درباره زمان واکسیناسیون گروه های سنی سالمندان علیه کرونا، توضیحاتی را ارایه داد.
کد خبر: ۱۳۱۴۴۸۸

به گزارش جام جم آنلاین، دکتر جعفر صادق تبریزی - رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت گفت: سامانه salamat.gov.ir از امروز فعال شده است و سنین بالای ۸۰ سالی که واکسن دریافت نکردند یا تماسی با آنها گرفته نشده است می‌توانند وارد سامانه شده و کد ملی خود و شماره تلفنی که بتوان با آن برایشان پیغام فرستاد، ثبت می‌کنند. سپس با آنها تماس می گیریم و زمان و مکان دقیق واکسیناسیون را به آنها اطلاع می‌دهیم.

وی درباره واکسیناسیون سایر گروه‌های سنی، افزود: وقتی به حد معقولی به پوشش واکسیناسیون بالای ۸۰ سال برسیم، گروه سنی بعدی را اعلام می‌کنیم و پنج سال پنج سال پایین می‌آییم تا ۶۰ سال به بالاها را واکسینه کنیم.

وی تاکید کرد: فعلا در این سایت فقط افراد متولد ۱۳۲۰ و ماقبل از آن می‌توانند ثبت نام کنند و پس از یک هفته یا ۱۰ روز گروه سنی بعدی اعلام می‌شود. هیچکس نوبتش سوخت نخواهد شد و برای تک تک عزیزان واکسن محفوظ است.

تبریزی درباره شلوغی برخی مراکز واکسیناسیون نیز گفت: شلوغی جمعیت و تراکم افراد در واکسیناسیون فقط در شهر تهران است در سایر شهرها و شهرستان‌ها شلوغی نداشتیم. برای تهران همکاران من به دنبال افزایش پایگاه‌های تجمیعی تزریق واکسن هستند که از طریق صدا و سیما اطلاع رسانی می‌شود.

وی افزود: با ارگان‌ها و سازمان‌های مختلف هماهنگ شده و در طول هفته گذشته جلسات مختلفی داشتیم و هماهنگی‌ها انجام شده است که سالن‌ها افزایش یابد و به زودی به حد مطلوبی خواهد رسید.

رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت در خاتمه گفت: از هموطنان می‌خواهم اندکی صبوری کنند، واکسن برای همه وجود دارد. دقت کنند بعد از تزریق واکسن فکر نکنند ایمن شدند و می‌توانند ماسک را کنار بگذارند. ایمنی و پوشش لازم دو هفته بعد از تزریق نوبت دوم اتفاق می‌افتد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها