دانشمندان آمریکایی تشریح کردند

۴ توصیه علمی برای داشتن یک خواب آرام و دلنشین

آخرین اخبار دنیای سلامت را اینجا در جام جم آنلاین بخوانید.
کد خبر: ۱۳۱۲۶۱۷

به گزارش جام جم آنلاین ، آنچه در ادامه می آید مروری بر آخرین اخبار دنیای سلامت است:

 

*بریتانیا یکی دیگر از کشورهایی است که امکان دارد تا چند ماه آینده کاملا به زندگی عادی برگردد و به دوران پساکرونا برسد. محققان پیش بینی می کنند تا فصل تابستان دیگر برای بسیاری از مردم نیازی به ماسک نباشد.

 

*واکسیناسیون با واکسن پربحث جانسون و جانسون از امروز صبح دوباره در ایالات متحده آمریکا آغاز شد. این واکسن کرونا به دلیل مشکلات و عوارض شدیدی نظیر لخته خون معلق شده بود. موارد متعددی از این واکسن روایت شده که یکی از آنها درباره یک نوجوان است. یک دختر 18 ساله اهل لاس وگاس آمریکا یک هفته بعد از تزریق واکسن کرونای جانسون به کما رفت و سه عمل مغزی انجام داد.

 

*مطالعات نشان می دهد ولع برای خوردن شیرینی و استفاده از نوشیدنی های گازدار و شیرین می تواند موجب بیماری قلبی و مرگ در سنین میانسالی شود.

 

*تحقیقات دانشمندان در رابطه با یکی دیگر از عوارض واکسن کرونا ادامه دارد. گویا این واکسن در میان جمعیت زنان باعث به هم خوردن چرخه زمانی قاعدگی شده است.

 

*زوال عقل و بیماری ناراحت کننده ای همانند آلزایمر دلایل زیادی دارد و اکنون محققان به این نتیجه رسیده اند که کمبود خواب یکی از دلایل به وجود آمدن آلزایمر است. نتایج همین تحقیقات نشان داده است افرادی که کمتر از شش ساعت در طول شبانه روز می خوابند 30 درصد بیشتر از افرادی که خواب خوب دارند به آلزایمر مبتلا می شوند.

 

* بیماری اگزما یک مشکل پوستی است که در بسیاری از افراد به وجود می آید. حالا دانشمندان آمریکایی موفق به ساختن کرمی شده اند که این کرم متشکل از باکتری های پوست خود انسان است و می تواند به درمان بیماری اگزما کمک کند.

 

* یک آزمایش خون جدید حساسیت های غذایی را با دقت بیشتری تشخیص دهد و جایگزینی ایمن برای روشهای آزمایش فعلی ارائه می دهد. این  آزمایش توسط پزشکان بیمارستان گای و سنت توماس در لندن انجام شده و  در تشخیص آلرژی مغز نزدیک به 100 درصد دقیق است. واکنش های آلرژیک هنگامی رخ می دهد که سیستم ایمنی بدن بیش از حد به یک ماده  واکنش نشان دهد. این ماده ها معمولاً غذا ، دارو یا یک ماده محرک محیطی – هستند.  در این آزمایش جدید تشخیص آلرژی معمولاً شامل آزمایش خراش پوست است ، جایی که یک قطره مایع حاوی ماده ای که بیمار ممکن است به آن حساسیت داشته باشد ، روی بازو قرار می گیرد. سپس پوست خراشیده می شود ، بنابراین مایع به داخل آن نفوذ می کند. از آزمایش خون که آنتی بادی تولید شده در صورت واکنش آلرژیک را بررسی می کند ، نیز می توان استفاده کرد.

 

*در انگلیس موارد ابتلا به کرونا برای افرادی که واکسن هم زده بودند ثبت شده است. البته این افراد به گونه های جهش یافته یعنی آفریقایی و انگلیسی مبتلا شده بودند و این نشان میدهد که واکسن ها به احتمال زیاد در برابر جهش یافته بی اثر هستند.

 

*نتایج تحقیقات نشان میدهد تغییرات اقلیمی می تواند سلامت انسان را نیز تحت تاثیر قرار بدهد و حتی روان انسان سالم را با خطراتی مواجه کند.

 

*بر اساس گزارش سایت هلث لاین نسل جدید واکسن های کرونایی به شکل قرص خواهند بود و نیازی به تزریق نیست.

 

*

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها