معاون سیاسی وزیر امور خارجه در نشست وین:

لغو همه تحریم‌های آمریکا، گام ضروری برای احیای برجام است

معاون سیاسی وزیر امور خارجه در نشست وین گفت: لغو همه تحریم‌های آمریکا که در دوران ترامپ وضع شده، گام ضروری‌‌ برای احیای برجام بوده و تنها پس از راستی آزمایی، ایران آمادگی دارد تا اقدامات جبرانی را متوقف کرده و به اجرای کامل برجام بازگردد.
کد خبر: ۱۳۱۰۰۳۶

به گزارش جام جم آنلاین، دومین جلسه حضوری نشست کمیسیون مشترک‌ برجام که از روز سه شنبه ۱۷ فروردین ماه در وین از سر گرفته شده بود، امروز‌ جمعه ۲۰ فروردین برگزار و بعد از حدود یک ساعت و نیم پایان یافت.

ارائه گزارش رایزنی‌های فنی صورت گرفته در جلسات گروه‌های کارشناسی «لغو تحریم» و «هسته‌ای» مهمترین دستورکار نشست امروز بود.

در نشست امروز، نمایندگان اتحادیه اروپا به عنوان هماهنگ کننده‌های جلسات کارشناسی، نتیجه رایزنی‌های کارشناسان ایران و کشورهای ۱+۴ را به اعضای کمیسیون مشترک گزارش کردند.

اراده ایران برای ادامه تعاملات جدی در صورت مشاهده اراده سیاسی و جدیت در طرف های مقابل

سید عباس عراقچی معاون وزیر خارجه و رئیس هیأت ایرانی، در این نشست ضمن تاکید بر اراده جمهوری اسلامی ایران برای ادامه تعاملات جدی، گفت: این امر منوط به مشاهده اراده سیاسی و جدیت در طرف های مقابل است و در غیر این صورت، دلیلی برای ادامه مذاکرات وجود نخواهد داشت.

عراقچی مجددا تاکید کرد: لغو کلیه تحریم‌ های آمریکا که در دوران رئیس‌جمهور گذشته آن کشور وضع شده اند، گام ضروری‌‌ برای احیای برجام بوده و تنها پس از راستی آزمایی لغو‌ این تحریم‌ها، ایران آمادگی دارد تا اقدامات جبرانی خود را متوقف کرده و به اجرای کامل برجام بازگردد.

چهارشنبه ۲۵ فروردین نشست کمیسیون در سطح معاونان در وین

در پایان این جلسه، توافق شد جلسه آتی کمیسیون در سطح معاونان در روز چهارشنبه آتی (۲۵ فروردین) در وین برگزار شود و بلافاصله در چارچوب گروه های کارشناسی، رایزنی های فنی و تخصصی به صورت فشرده جهت تهیه و ارائه فهرست اقداماتی که باید از‌ سوی‌ همه طرف ها در حوزه رفع تحریم و اقدامات هسته ای برای احیای برجام صورت گیرد، ادامه یابد.

هیأت ایرانی در نشست وین، ظرف چهار روز گذشته رایزنی‌های مستمری با کشورهای مشارکت کننده در‌برجام (سه کشور اروپایی، چین و روسیه) و نیز با «انریکه مورا» هماهنگ کننده کمیسیون مشترک از اتحادیه اروپا، به صورت دوجانبه و چندجانبه، انجام داد که در هیچ یک از آنها آمریکا حضور نداشت.

منبع: فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها