فرماندار شهرستان تبریز

تبریز وارد وضعیت قرمز کرونایی شد

 فرماندار شهرستان تبریز گفت: بر اساس اعلام وزارت بهداشت با توجه به آمار بستری های کرونا در بیمارستان‌های این شهرستان وارد وضعیت قرمز شده ایم.
کد خبر: ۱۳۰۹۸۲۴
 فرماندار شهرستان تبریز گفت: بر اساس اعلام وزارت بهداشت با توجه به آمار بستری های کرونا در بیمارستان‌های این شهرستان وارد وضعیت قرمز شده ایم.

 به گزارش جام جم آنلاین آذربایجان شرقی ،بهروز مهدوی  اظهار کرد: مطابق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا در شهرهای با وضعیت قرمز فقط مشاغل ضروری گروه یک فعالیت می کنند و مشاغل گروه‌های ۲، سه و چهار باید تعطیل شوند.

وی ادامه داد: ادارات و سازمانها نیز باید با یک سوم نیروهای خود و بقیه نیروها به صورت دورکاری فعالیت کنند.
مهدوی با بیان اینکه هر گونه تجمع بیش از ۱۵ نفر برای جلسات غیرقانونی است، افزود: رفت و آمد به شهرهای قرمز با پلاک غیربومی نیز ممنوع است.

وی با بیان اینکه آیین‌های مذهبی و فرهنگی در وضعیت قرمز تعطیل است، خاطرنشان کرد: نماز جمعه نیز برگزار نمی‌شود.

فرماندار شهرستان تبریز درخصوص جزییات گروه شغلی یک که در شرایط قرمز می تواند به فعالیت خود ادامه دهند، اظهارکرد: گروه یک، شامل، تمام گروه های امدادی و درمانی، گروه هایی که برای تامین مایحتاج و ارزاق مردم فعالیت دارند و همچنین، خدمات اضطراری می شود.

وی ادامه داد: بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله کرونا در شهرهای قرمز از زمان اعلام این وضعیت باید مشاغل گروه ۲ شامل بوستانها، مراکز تفریحی، پاساژها، بازارهای سرپوشیده، مراکز خرید و فروش بزرگ (مال ها)، بازارهای موقت روز و محلی، مراکز شماره گذاری و خرید و فروش خودرو، آرایشگاه های زنانه و مردانه، مراکز فروش لوازم آرایشی، فروش و موکت، کفپوش، لوازم خانگی، حوله، مبلمان، در و پنجره، لوازم کادویی، لوازم التحریر، ظروف، کتاب و محصولات فرهنگی، آتلیه عکاسی، مشاوران املاک، رستوران ها و اغذیه فروشی ها، کافی شاپ ها، باشگاهها و مراکز فروش ملزومات بدنسازی، مراکز فروش انواع پوشاک، طلا و جواهر، نقره، کالاهای دست دوم، سمساری ها، خدمات چاپ دیجیتال، مراکز طبخ غذا با پذیرش مشتری، قنادی و شیرینی پزی ها تر و خشک، مراکز فروش آب میوه بستی و مشاغل مشابه و آموزشگاههای رانندگی باید تعطیل باشند.

مهدوی گفت: مشاغل گروه سه شامل مدارس، دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه، آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای، زبان‌سراها، آموزشگاه‌ها با پذیرش بیش از ۱۰ نفر و کتابخانه‌ها، مهدهای کودک، استخرهای سرپوشیده، سینما و تئاتر، موزه‌ها و باغ موزه‌ها، تالارهای پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی، بنگاههای املاک و کاهش فعالیت مترو و حمل و نقل عمومی درون شهری باید تعطیل باشند.


newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها