مزایا و معایب اهدای خون که باید بدانید

فواید و معایب اهدای خون که قبل از انجام آن باید بدانید

طی دو هفته گذشته رخ داد:

افزایش 60 درصدی اهدای خون در اصفهان

سرپرست اداره کل انتقال خون استان اصفهان از افزایش ۶۰ درصدی اهدای خون در اصفهان طی ۲ هفته گذشته خبر داد و گفت: در حال حاضر ذخیره خون استان ۶ روز و ذخیره خون شهر اصفهان ۵ روز است.
کد خبر: ۱۳۰۹۳۶۶

به گزارش جام جم آنلاین اصفهان به نقل از ایسنا،علی فتوحی با اشاره به اینکه روزانه حدود ۵۰۰ نفر برای اهدای خون در استان مراجعه می کنند که حدود ۴۰۰ نفر موفق به اهدای خون می شوند، اظهار کرد: در شهر اصفهان نیز روزانه حدود ۴۰۰ نفر برای اهدای خون مراجعه می کنند که حدود ۳۰۰ نفر موفق به اهدای خون می شوند.

وی با بیان اینکه سال گذشته بیش از ۱۵۰ هزار نفر برای اهدای خون در استان مراجعه کردند، گفت: از این تعداد بیش از ۱۳۰ هزار نفر موفق به اهدای خون شدند. برخی از مراجعه کنندگان به طور موقت یا دائم در مرحله معاینه پیش از اهدای خون رد می شوند و به دلایلی همچون شرایط جسمی یا بیماری نمی توانند در یک مقطع زمانی یا همیشه خون خود را اهدا کنند.

سرپرست اداره کل انتقال خون استان اصفهان با بیان اینکه اصفهان در رتبه دوم تا چهارم اهدای خون در کشور قرار دارد، افزود: درصد اهدای خون بانوان در اصفهان ۲ تا ۳ درصد است که از حد مطلوب پایین تر است و انتظار می رود بانوان نیز مشارکت بیشتری در اهدای خون داشته باشند.

وی با بیان اینکه پاندمی کرونا در همه جای دنیا بر اهدای خون تاثیر گذاشت و میزان مراجعات مردم برای اهدای خون را کاهش داد، گفت: خوشبختانه در ۲ هفته گذشته از شروع سال جدید شاهد استقبال خوب مردم از اهدای خون بودیم و خونگیری از اهداکنندگان ۶۰ درصد افزایش یافت.

فتوحی اضافه کرد: خوشبختانه در حال حاضر شرایط خوبی داریم و ذخیره خون استان ۶ روز و شهر اصفهان ۵ روز است، درحالی که یک ماه پیش ذخیره خون استان ۲ تا ۳ روز بود.

وی با اشاره به در پیش بودن ماه مبارک رمضان از مردم خواست به صورت مستمر برای اهدای خون مراجعه کنند و خاطرنشان کرد: آمادگی کامل برای خونگیری از اهداکنندگان در تمام مراکز انتقال خون استان وجود دارد و با رعایت جدی پروتکل های بهداشتی جای نگرانی برای مراجعه کنندگان وجود ندارد

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها