یک روزنامه آمریکایی در گزارشی نوشت، کمپین انتخاباتی رئیس جمهور سابق آمریکا به‌خاطر استفاده از ترفندهایی برای گرفتن پول بیشتر از حامیانش، به‌ناچار مبالغ هنگفتی را به آن‌ها بازگردانده است.
کد خبر: ۱۳۰۹۳۵۷

به گزارش جام جم آنلاین، کمپین انتخاباتی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا به‌خاطر شکایات صورت گرفته، ناچار شده ۱۲۲ میلیون دلار کمک انتخاباتی را به صاحبانش برگرداند.

روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» در گزارشی نوشته است، سایت آنلاین جمع‌آوری کمک‌های مالی برای ترامپ به گونه‌ای طراحی شده بود که برای یک بار ارسال وجه، چند تیک ارسال وجه نیز فعال می‌شد.

به نوشته این روزنامه، برای مثال یکی از حامیان ترامپ، در ماه سپتامبر (شهریور) سال گذشته ۵۰۰ دلار به او کمک کرد اما تا ماه اکتبر، هر هفته ۵۰۰ دلار از حساب او کسر می‌شد. یکی دیگر از حامیان رئیس جمهور آمریکا ۹۹۰ دلار به او کمک کرده بود اما مبلغ نهایی که از حساب او کسر شده بود به ۸۰۰۰ دلار رسید.

بانک‌ها و شرکت‌های صادرکننده کارت‌های اعتباری آمریکا می‌گویند رسیدگی به شکایات مشتریان در خصوص این کلاهبرداری بخش قابل توجهی از زمان کاری آن‌ها را به خود اختصاص داده بود.

«جیسون میلر» سخنگوی سازمان ترامپ در این‌باره مدعی شد، درخواست برای برگرداندن وجوه، کمتر از یک درصد از تمام کمک‌های دریافتی را شامل شده است.

از سوی دیگر سایت «وین رد» اذعان کرد که از ترفند از پیش فعال کردن تیک‌ها استفاده کرده اما سایت «اکت بلو» وابسته به دموکرات‌ها نیز سابقه استفاده از آن را دارد.

در گزارش نیویورک تایمز آمده است، برخی دموکرات‌های تندرو همچنان از فعال کردن این تیک‌ها استفاده می‌کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها