سخنگوی دولت گفت: دولت در ماه های باقیمانده با تمام توان و بدون کمترین وقفه برنامه های ۵ گانه ای را دنبال خواهد کرد. بدون تردید عقب راندن تحریم تا آخرین روز کار دولت به طور مستمر ادامه خواهد یافت.
کد خبر: ۱۳۰۸۸۵۰
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، علی ربیعی در ابتدای اولین نشست خبری در سال 1400 گفت: در ۱۲ فروردین ماه به سرعت از یک انقلاب مردمی تمام عیار و عظیم اجتماعی به ساختار قانونمند صندوق رای رسیدیم و ۱۲ فروردین نماد رفراندوم محور بودن نظام جمهوری اسلامی است.
 
وی افزود: پدران قانون اساسی تمهیداتی اندیشیدند که تغییرات نگاه نسلی در صندوق ها متبلور شود و هم مردم باید بدانند صندوق های رای میراث گرانبهایی است که نباید مورد غفلت قرار بگیرد و همه وظیفه داریم تمهیداتی بیاندیشدیم که بر مبنای آن هر نسلی آرا و اندیشه خود را بتواند در صندوق بیاندازد. آنچه که در ۱۲ فروردین دیدیم یک حضور "یک بار برای همیشه" نیست.
 
سخنگوی دولت تاکید کرد: برعکس، هر بار که ملت با همه تنوع رنگین کمانی خود یک طیف انتخاباتی را در گستره همگانی کشور تشکیل می دهد در واقع آن رفراندم در اشکال نوین خود تکرار می شود و نسل های جدید تری را با نگاه های نوین در پای صندوق های تعیین سرنوشت مجتمع می کند. بدین سان عمل تاسیس جمهوری اسلامی در پای صندوق های رای در اشکال مشخص تر و جدیدتر خود تکرار می شود.
 
ربیعی با بیان اینکه ۱۲ فروردین سالگرد رفراندوم تاسیس جمهوری اسلامی ایران امسال برای ما معنای خاصی دارد، اظهار کرد: قرنی را پشت سر گذاشته ایم که با کودتای شوم علیه دستاوردهای مشروطیت و علیه قانون اساسی مشروطیت آغاز شد و با کودتای آمریکایی ۲۸ مردادماه تداوم یافت و به یمن یک انقلاب شکوهمند و همگانی اختلال هویت ملی ایرانی رفع شد. اکنون ملت ما همچنانکه در بیانات رهبری در ۲۹ بهمن به روشنی منعکس شد یک جمهوریت سرشار از نشاط و پویایی را تجربه می کند.  
 
وی ادامه داد: یعنی یک سازگاری و تلفیق و ترکیب شیرین میان سه عنصر جمهوری، اسلامی و ایرانی. رای یکپارچه ملت ما به رفراندم جمهوری اسلامی ایران در ۱۲ فروردین ۵۸ رای به هر سه مولفه جمهوریتی ، اسلامیتی و ایرانیتی این نظام بود و ملت ما این سه را باهم و در دل یک ترکیب هندسی سازگار خواستند.
سخنگوی دولت یادآور شد: دولت در آستانه انتخابات ۱۴۰۰ تلاش دارد  به حکم وظیفه ذاتی خود در جلب" مشارکت عامه مردم در تعیین سرنوشت سیاسی اقتصادی و اجتماعی " خود تسهیل گر حضور همان " همه با هم" رفراندم ۱۲ فروردین بر سر صندوق های انتخابات ریاست جمهوری است.
 
ربیعی با اشاره به برنامه پنج گانه دولت در سال ۱۴۰۰ تأکید کرد: دولت در ماههای باقی مانده با تمام توان و بدون کمترین وقفه برنامه های ۵ گانه ای را دنبال خواهد کرد. بدون تردید عقب راندن تحریم تا آخرین روز کار دولت به طور مستمر ادامه خواهد یافت.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها