رئیس اداره اجتماعی پلیس آگاهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران از هموطنان خواست هنگام انجام تراکنش های مالی، مراقب سوء استفاده متقلبان از کارت های بانکی خود باشند.
کد خبر: ۱۳۰۸۲۰۷

به گزارش جام جم آنلاین از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ شهاب امینی با اشاره به برخی سوء استفاده های صورت گرفته از کارت های بانکی، اظهار داشت: عده ای شیاد در پوشش فروشنده، کارت بانکی خریداران را اخذ و پس از درج مبالغ مورد نظر خود، به دلایل مختلف از ارائه رسید تراکنش بانکی خودداری و مبالغی بیش از مبلغ مورد توافق از حساب مشتریان برداشت می کنند.

وی افزود: برخی مشتریان نیز بدون توجه به نکات ایمنی لازم، رسید کسر وجه مربوطه را مورد بررسی دقیق قرار نداده و پس از ترک محل، متوجه عملیات متقلبانه کلاهبرداران می شوند.

رئیس اداره اجتماعی پلیس آگاهی ناجا با بیان اینکه هم‌وطنان در هنگام انجام هرگونه عملیات بانکی باید به طور شخصی رمز بانکی خود را وارد کنند، تاکید کرد: رمز بانکی کاملا شخصی و محرمانه بوده و ضرورت دارد از افشای آن نزد سایر افراد، پرهیز شود.

سرهنگ امینی همچنین تاکید کرد: درخواست رسید تراکنش بانکی از فروشندگان و بررسی دقیق آن، گام مهمی در جلوگیری از وقوع این گونه کلاهبرداری ها به شمار رفته و از ایجاد ضرر و زیان مالی در تعطیلات نوروزی پیش رو ممانعت به عمل خواهد آورد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها