تکرار تراژدی تلخ مرگ معدنچیان درمعادن زغالسنگ کرمان؛

ریزش معدن زغالسنگ پابدانا جان دو نفر معدنچی را گرفت

ریزش معدن هشونی کوهبنان حادثه آفرید

مرگ یک معدنچی در زیر آوار زغالسنگ

ریزش معدن زغالسنگ هشونی کوهبنان باعث کشته شدن یک کارگرو مصدوم شدن سه کارگر دیگر شد.
کد خبر: ۱۳۰۷۱۹۰

به گزارش جام جم آنلاین کرمان، پنجشنبه شب گذشته زمانی که عقربه های ساعت 8.45 شب را نشان می داد حسین یاروش، کارگر معدن زغالسنگ هشونی کوهبنان به همراه سه نفر از همکارانش در یکی از تونل های معدن مشغول به کار بودندو تلاش می کردند که پس از چند ساعت کار سخت با نصب آخرین ستون از تونل خارج شوند، اما ناگهان معدن دچار ریزش شده  و آنها در زیر آوار زغالسنگ گرفتار می شوند. 

پس از وقوع حادثه،واحد ایمنی و نجات معدن برای نجات معدنچیان وارد تونل می شود، اما متاسفانه فقط می توانند جان سه نفر از کارگران را که مصدوم شده بودند نجات دهند و در این حادثه حسین یاروش، معدنچی اهل شهرستان زابل که به همراه همسر و چهار فرزندش در منطقه پابدانا زندگی می کرد جان خود را از دست می دهد.

تراژدی تلخ مرگ معدنچیان در معادن زغالسنگ کرمان که بر اثر حوادث مختلف رخ می دهد حادثه پر تکراری است که هیچگاه اقدام اساسی برای جلوگیری از وقوع آن و بالابردن ایمنی معادن انجام نشده است. 

 پس از وقوع این حادثه رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان کوهبنان در حالی از اعزام بازرس ویژه این اداره به همراه مسئولین مربوطه به محل حادثه و بررسی علت آن خبر داده است که در طی این سال ها هیچگاه این بازرسی ها نتوانسته از تکرار حوادث مختلف جلوگیری کند.
 
محسن سیف الهی با تاکید  بر ایمنی و رعایت نکات ضروری در معادن ذغال سنگ گفته است:خوشبختانه با توجه به فراهم بودن شرایط و رعایت نکات ایمنی در سال جاری شاهد کمترین حوادث جرحی و فوتی در معادن ذغال سنگ شهرستان کوهبنان هستیم.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها