تکرار تراژدی تلخ مرگ معدنچیان درمعادن زغالسنگ کرمان؛

ریزش معدن زغالسنگ پابدانا جان دو نفر معدنچی را گرفت

بر اثر ریزش معدن زغالسنگ پابدانا در شهرستان کوهبنان دو نفر از کارگران معدن در حالی جان خود را از دست دادند که در طی سالهای گذشته همواره شاهد وقوع حوادث متعدد در معادن زغالسنگ کرمان بوده ایم. 
کد خبر: ۱۳۸۵۲۹۳
نویسنده حکمت قاسم خانی.جام جم

به گزارش جام جم آنلاین کرمان؛در ساعت ۲۱ دوشنبه ۹ آبان‌ماه معدن زغالسنگ شماره ١٢١۴ پابدانا ریزش می‌کند و هفت نفر داخل معدن گرفتار می‌شوند.

پس از وقوع حادثه امدادگران هلال احمر در منطقه حضور می یابند و ۵ نفر از کارگران محبوس شده در معدن را نجات می دهند و تلاش ها برای نجات دو نفر از کارگران محبوس شده ادامه می یابد که سرانجام اجساد این دو نفر که بر اثر ریزش زغالسنگ کشته شده بودند از معدن خارج می شود. 

مجتبی مصباح،مدیرکل کار،تعاون و رفاه اجتماعی استان کرمان در حالی از بررسی علت این حادثه خبر داده است که  در طی سالیان گذشته ده ها معدنچی در مناطق زغالسنگ شمال استان کرمان کشته شده و خانواده های آنها نان آور خود را از دست داده اند. 

حوادثی که عمده علت آنها به دلیل نبود تجهیزات ایمنی مناسب و بی توجهی به رعایت اصول ایمنی بوده است و در این میان انجام بازرسی های متعدد از معادن توسط اداره کار و تعاون و ملزم کردن پیمانکاران به استفاده از تجهیزات ایمنی مناسب باید جدی تر گرفته شود تا از تکرار اینگونه حوادث در معادن زغالسنگ شمال استان کرمان جلوگیری شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها