معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری:

1.5 میلیون نفر از جمعیت روستایی تحت پوشش بیمه قرار گرفتند

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور با اشاره به کاهش 1.5 درصدی نرخ بیکاری روستایی گفت: نرخ مهاجرت روستاییان نیز روند نزولی پیدا کرده است.
کد خبر: ۱۳۰۶۸۵۸

به گزارش جام جم آنلاین مازندران، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری عصر سه شنبه در جلسه کارگروه اقتصادی و سرمایه گذاری  استان مازندران با اشاره به کاهش 1.4 درصدی نرخ بیکاری روستاهای کشور در دو سال گذشته اظهارکرد: در این مدت سهم روستاییان از سبد اشتغال با افزایش 25 درصدی به 30 درصد افزایش یافت.

وی افزود: توجه دولت و در راس آن نظام جمهوری اسلامی به روستاییان نسبت به بهبود شرایط روستایی افزایش داشته و همه دولت ها برای ارتقای سطح کیفی روستاها تلاش کردند.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری گفت: توجه به مناطق محروم جزو اولویت‌های دولت است و در نتیجه آن بهره مندی ساکنان روستاها به خدمات زیربنایی شامل آب، برق، مخابرات، گاز، آموزش و بهداشت به حدود 90 درصد رسیده است.

وی افزود: خدمات در حوزه گازرسانی از 30 درصد به بیش از 84 درصد، در حوزه آبرسانی از 40 به76 درصد و در حوزه آبرسانی از 15 به 94 درصد افزایش رسید.

امید با اشاره به ایجاد زیرساخت های گوناگون در روستاهای کشور تصریح کرد: ماندگاری در روستاها علاوه بر فراهم کردن امکانات به اشتغال پایدار و تامین درآمد و معیشت ساکنان نیز وابسته است.

وی به جدیت استاندار مازندران در بهبود فعالیت های روستایی در این استان اشاره کرد و افزود: در این دولت به ساختار روستاهای مازندران خوب رسیدگی شد.

معاون نهاد ریاست جمهوری یادآور شد که با اقداماتی که این دولت انجام داده نرخ مهاجرت از روستاها از سال 1396 به بعد به زیر یک دهم درصد معادل صد در صد رسیده است.

امید اعلام کرد: در طول فعالیت دولت تدبیر و امید و تاکنون 200 هزار میلیارد ریال به دهیاری‌ روستاهای کشور کمک شده که 180 هزار میلیارد ریال آن در سه سال اخیر بوده است.

وی افزود: برای کمک به اشتغال روستاهای کشور در دولت تدبیر و امید 1.5 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی در اختیار نظام بانکی قرار گرفت تا برای کمک به ایجاد و توسعه مشاغل در روستاها هزینه شود.

امید با بیان اینکه طی چهار سال گذشته در دوران دولت دوازدهم روند مهاجرت روستاییان به شهرهای کشور 90 درصد کاهش پیدا کرده است، گفت: دولت در کنار این خدمات انجام گرفته، بیمه پایه روستاییان را نیز رایگان کرده و در حال حاضر تقریبا برای همه روستاییان رایگان می باشد.

وی ضمن قدردانی از عملکرد بیمه روستایی و عشایری مازندران در بحث بیمه شدگان روستایی افزود:1.5 میلیون نفر از جمعیت روستایی کشور تحت پوشش بیمه قرار گرفتند که این اقدام ها باعث کاهش مهاجرت و رونق بهتر روستاها شده است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری به نقش مهم دهیاری ها در ایجاد اشتغال و توسعه روستاها اشاره کرد و درباره تصویب لایحه اصلاح و الحاق موادی به ماده واحده قانون تاسیس دهیاری‌ های خودکفا در روستاهای کشور، گفت: در این لایحه تقریبا اختیارات شهرداران به دهیاران در سطح روستاها سپرده خواهد شد و برای این امر چارچوب قانونی تعریف شده است.

وی اعلام کرد: تاکنون بیش از 220 هزار میلیارد ریال از محل منابع بانکی و صندوق توسعه ملی برای اشتغال روستایی در کشور در نظر گرفته شده که تاکنون 150 هزار میلیارد ریال صرف شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها