معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری:

1.5 میلیون نفر از جمعیت روستایی تحت پوشش بیمه قرار گرفتند

آخرین رنگ‌بندی کرونایی شهر‌های کشور

سفر به کدام شهر‌ها در نوروز ۱۴۰۰ ممنوع است؟

با توجه به مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا درخصوص سفرهای نوروزی، اسامی شهرهای ممنوعه برای سفر ارائه می‌شود.
کد خبر: ۱۳۰۶۳۵۶

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان، بر اساس مصوبه‌ امروز ستاد ملی مقابله با کرونا سفرهای نوروزی در شهرهای قرمز و نارنجی کاملاً ممنوع است و فقط این امکان فراهم شده است که در شهرهای آبی و زرد با رعایت شیوه‌نامه‌های سختگیرانه مردم بتوانند سفرهای ضروری‌ خود را انجام دهند.

هفته گذشته بر اساس نقشه رنگ‌بندی اپلیکیشن ماسک ۱۱ شهرستان که همگی در استان خوزستان قرار دارند، وضعیت قرمز کرونایی دارند، همچنین ۳۱ شهرستان نارنجی، ۲۵۲ شهرستان زرد و ۱۵۴ شهرستان آبی هستند که با کاهش شهر‌های نارنجی و آبی در هفته پیش رو مواجه هستیم.

طبق آخرین بروزرسانی وضعیت رنگ‌بندی رسمی شهر‌های کشور در اپلیکیشن ماسک وزارت بهداشت، از امروز شانزدهم اسفند ماه، ۱۱ شهرستان که همگی در استان خوزستان قرار دارند، وضعیت قرمز کرونایی دارند و ۳۲ شهر نارنجی، ۲۵۱ شهر زرد و ۱۵۴ شهر آبی هستند.

فهرست شهر‌های قرمز کرونا

شهر‌های آبادان، اهواز، بندر ماهشهر، خرمشهر، دزفول، دشت آزادگان، رامهرمز، شادگان، شوشتر، کارون و هویزه در وضعیت قرمز قرار دارند.

فهرست شهر‌های نارنجی کرونا

ارومیه، اشنویه، خوی، ماکو، نقده در استان آذربایجان غربی، شهرضا در استان اصفهان، امیدیه، ایذه، باغ ملک، حمیدیه، شوش، هفتکل، دهلران، هندیجان و اندیمشک در استان خوزستان، دامغان و شاهرود در استان سمنان، پاسارگارد، گراش، لامرد،خنج و مهر در استان فارس، سیرجان در استان کرمان، کهگیلویه و گچساران در استان کهگیلویه و بویر احمد، گرگان در استان گلستان، رودبار و رودسر در استان گیلان، آمل، رامسر و ساری در استان مازندران و خمین در استان مرکزی شهرهای با وضعیت نارنجی کرونا در هفته آینده هستند.

لازم به ذکر است که رنگ‌بندی اعلام‌شده تا این لحظه بوده و در روزهای آینده ممکن است تغییر کند.

در شهر‌های نارنجی گروه‌های شغلی ۳ و ۴ مشمول محدودیت می‌شوند.

در شهر‌های قرمز گروه‌های شغلی یک، ۲، سه و چهار مشمول محدودیت می‌شوند.

مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به یک میلیون و ۶۸۱ هزار و ۶۸۲ نفر رسید. متاسفانه در طول شبانه روز گذشته، ۸۲ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان این بیماری به ۶۰ هزار و ۵۹۴ نفر رسید.

از دیروز تا امروز (شنبه، ۱۶ اسفند) و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیص، ۸ هزار و ۲۱۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۵۲۷ نفر از آن‌ها بستری شدند.

خوشبختانه تاکنون یک میلیون و ۴۳۵ هزار ۳۵۷ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند. ۳ هزار و ۷۸۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

تا کنون ۱۱ میلیون و ۲۱۲ هزار و ۹۲۱ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

گفتنی است که آمار ذکر شده تا به این لحظه دقیق است و ممکن است طی چند روز آتی با افزایش یا کاهش مبتلایان کرونایی و میزان مرگ و میر‌ها تغییر کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها