رئیس اداره سلامت گوش و شنوایی وزارت بهداشت عنوان کرد؛

آسیب شنوایی علاقمندان به هدفون / پیرگوشی زودهنگام

با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال بهتر است بدانیم

برای جلوگیری از آسیب‌های جسمی در خانه‌تکانی چه کنیم؟

معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کاشان گفت: اصلی‌ترین نوع تهدیدها، آسیب به ستون فقرات است که با بلند کردن نادرست اجسام سنگین اتفاق می‌افتد.
کد خبر: ۱۳۰۶۱۰۶
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فارس، محمد پر‌آور با اشاره به اینکه سقوط از ارتفاع یکی از شایع‌ترین حوادث خانه‌تکانی در روزهای پایان سال است تصریح کرد: حتماً افراد در استفاده از نردبان‌ها و چهارپایه‌های مناسب از استاندارد بودن و قرار گرفتن درست آن اطمینان خاطر حاصل کنند.
 
معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کاشان در مورد نحوه درست بلند کردن اجسام سنگین، گفت: این اجسام نباید به‌تنهایی جا‌به‌جا شود و افراد نباید آن را دورتر از بدن بگیرند تا موجب اسپاسم و کشیدگی عضلانی شود.
 
وی افزود: برای بلند کردن صحیح اجسام سنگین باید کنار آن نشست و بدون خم کردن عضلات کمر با استفاده از نیروی پاها جسم سنگین را از زمین برداشت تا عضلات کمر دچار کشیدگی و آسیب نشود.
 
پرآور نسبت به بروز آسیب‌های ناشی از تروما در اثر ضربه یا انرژی مازاد به عضلات در خانه‌تکانی روزهای پایان سال هشدار داد و گفت: اصلی‌ترین این نوع تهدیدها، از تنوع آسیب به ستون فقرات است که با بلند کردن نادرست اجسام سنگین اتفاق می‌افتد.
 
معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کاشان در پایان از شهروندان خواست: در شست‌و‌شوی درودیوار منازل، برق حتماً قطع شود و خانواده‌ها به آسیب‌های استنشاقی مواد شوینده هم توجه ویژه داشته باشند.پرآور در صورت بروز حادثه سقوط از ارتفاع برای افراد تأکید کرد: فرد سقوط کرده تا زمان رسیدن عوامل اورژانس نباید به‌هیچ‌عنوان جا‌به‌جا یا از جای خود بلند شود چراکه ممکن است موجب آسیب به ستون فقرات، گردن یا تهدید عوامل حیاتی شود.
 

لزوم تنظیم برنامه مدون برای خانه‌تکانی در روزهای پایانی سال

در این رابطه سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گفت: خانواده‌ها با تنظیم برنامه مدون به‌صورت تدریجی به انجام دادن خانه‌تکانی در روزهای پایانی سال بپردازند و بابت بروز حوادث غفلت از کودکان در این ایام هشدار داد.
 
 روح‌الله فدایی تصریح کرد: فعالیت‌های خانه‌تکانی بر اساس یک برنامه زمانی باید به‌صورت تدریجی و مستمر انجام شود تا انجام دادن این‌کاره‌ای نفس‌گیر به‌صورت یک‌باره موجب آسیب‌های عضلانی و بروز حوادث برای اعضا به‌خصوص کودکان نشود.
 
وی شستن کلید و پریزها، لوستر و دیگر لوازم برقی را کاری خطرناک و باعث بروز اتصالی و آتش‌سوزی دانست و گفت: وسایل برقی نباید به‌هیچ‌عنوان هنگام نظافت به برق متصل باشد.
  
فدایی استفاده نادرست از مواد شوینده شیمیایی مانند جوهر نمک و وایتکس و یا ترکیب آن با یکدیگر در کنار آب گرم را خطرساز ارزیابی و اذعان کرد: خانواده‌ها نباید از این مواد در محیط‌های بسته استفاده کنند و حتماً هنگام استفاده باید پنجره‌ها برای تهویه و جلوگیری از مشکلات تنفسی باز باشد.
 
وی افزود: مواد شوینده نباید به‌هیچ‌عنوان در دسترس کودکان قرار داده‌شده یا در ظروف مخصوص آشامیدنی نگهداری شود تا این دسترسی آسان موجب بروز حادثه برای آنان شود.
 
 به گفته فدایی در جابه‌جایی وسایل گاز‌سوز برای نظافت، بعد از اتمام کار باید نسبت به محکم بودن بست‌ها و اتصالات اطمینان خاطر پیدا کرد تا آسیب‌های احتمالی باعث نشت گاز و انفجار نشود.
 
مدیر روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی استفاده فراوان شهروندان از مواد ضدعفونی‌کننده از آغاز شیوع کرونا در طول یک سال اخیر را باعث حساس‌تر شدن ریه افراد در این مدت دانست و تصریح کرد: استفاده از مواد شوینده بی‌بو به‌هیچ‌عنوان نشان از خطرناک نبودن این مواد برای سلامتی افراد نیست.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها