نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مصوبه‌ای اجازه واگذاری سهام شرکت‌های دولتی تابعه در بورس را دادند.
کد خبر: ۱۳۰۵۶۴۵
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه) و در جریان بررسی جزییات لایحه بودجه در بخش درآمدی ردیف ۲ بند الف تبصره ۲ را به تصویب رساندند که براساس آن وزارت امور اقتصادی و دارایی مکلف است تمام یا بخشی از سهام و دارایی‌های دولتی دستگاه‌های اجرائی زیرمجموعه قوه مجریه و باقیمانده سهام متعلق به دولت و شرکت‌های دولتی در بنگاههای مشمول واگذاری را مطابق روش‌های مندرج در قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل  چهل و چهارم (۴۴) قانون اساسی عرضه نماید و منابع حاصله را به ردیف ۳۱۰۵۰۲ واریز کند.
 
علاوه بر روش‌های فوق و با رعایت صرفه و صلاح بیت‌المال، واگذاری سهام در قالب صندوق های سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس (etf) مشروط به اینکه مدیریت این صندوق‌ها بیش از سه سال دولتی نباشد و همچنین عرضه سهام به روش ثبت سفارش با شرایط زیر نیز مجاز است.
 
همچنین به موجب مصوبه مجلس ردیف۱-۲ وزارت امور اقتصادی و دارایی مجاز است سهام شرکت‌های تابعه در بورس اوراق بهادار تهران یا فرابورس ایران را که در مالکیت دستگاه‌های اجرائی یا شرکت‌های تابعه آنها و یا بانک‌های دولتی قرار دارند در چهارچوب روش‌های مندرج در این جزء واگذار نماید. در صورت واگذاری در قالب صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس، پس از ایجاد صندوق‌های سرمایه‌گذاری، انتقال سهام مذکور در قالب معاملات خارج از جلسه رسمی معاملات بین صندوق‌ها و عرضه واحدها و صندوق‌های یادشده به عموم امکانپذیر است.
 
عرضه سهام شرکت‌ها به روش ثبت سفارش یا در قالب صندوق‌های سرمایه‌گذاری تا سقف سی درصد (۳۰%) مشمول تخفیف است. میزان تخفیف توسط هیأت وزیران تعیین می‌شود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها