نمایندگان مجلس شورای اسلامی بانک مرکزی را مکلف کردند به خانوارهای فاقد مسکن که در سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ صاحب فرزند سوم می‌شوند وام ۲۰ ساله ۷۰ میلیون اعطا کند.
کد خبر: ۱۳۰۵۵۹۰

به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی نوبت دوم امروز -شنبه- در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه ۱۴۰۰، با پیشنهاد کمیسیون فرهنگی با الحاق یک بند به ماده واحده این لایحه با بیش از دو سوم رأی نمایندگان موافقت کردند.

بر اساس این بند الحاقی؛ در اجرای بندهای (ت) و(ث) ماده (۱۰۲) قانون برنامه ششم توسعه موضوع پشتیبانی از فرزندآوری، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مکلف است مبلغ ۱۰هزار میلیارد ریال با اولویت مناطق محروم از طریق بانک های عامل و از محل سپرده های جاری و قرض الحسنه نظام بانکی، نسبت به پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ودیعه مسکن به میزان ۷۰۰میلیون ریال با بازپرداخت حداکثر ۲۰ ساله برای خانوارهای فاقد مسکن که صاحب فرزند سوم در سال های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ شده و یا می شوند، اقدام کند.

نمایندگان مجلس امروز همچنین دولت را مکلف کردند یک درصد از یک دوازدهم هزینه‌های شرکت‌های دولتی را به متولدین سال ۱۴۰۰ جهت خریداری واحدهای صندوق‌های سرمایه‌گذاری در بورس اختصاص دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۲ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها