واکسیناسیون بر علیه ویروس کرونا در نقاط مختلف جهان هم اکنون با گستره بیشتری در جهان در حال انجام است.
کد خبر: ۱۳۰۵۲۳۷

به گزارش جام جم آنلاین ، در حالی که شمار قربانیان کرونایی در سراسر جهان از مرز 2 میلیون و 496 هزار و 749 نفر رد شده است مهم ترین اخبار کرونایی را مرور می کنیم.

*بیش از هزار و 900 نفر در سراسر خاک آمریکا مبتلا به نوع جهش یافته ویروس کرونا هستند و این نشان می دهد بحران کرونای جهش یافته در آمریکا به شکل خطرناکی رسیده است. در خود آمریکا نیز یک ویروس جهش یافته که به نوع آمریکایی موسوم است.

*کلمبیا مجوز اضطراری از واکسن کرونای آکسفورد رادر این کشور صادر کرد. این کشور یکی از بدترین وضعیت ها را از لحاظ همه گیری در میان کشورهای جهان دارد. در این کشور آمریکای جنوبی 2 میلیون و 233 هزار و 589 نفر مبتلا شده اند و تعداد قربانیان 59 هزار و 118 نفر ذکر شده است.

*بر اساس گزارش ها ویروس جهش یافته انگلیسی در بهار پیش رو باعث می شود تا موج بعدی بیماری کرونا در ایالات متحده آمریکا رقم بخورد.

*با توجه به جهش های متعدد کووید-19 محققان هشدار می دهند باید فاصله بین تزریق دوز اول و دوز دوم واکسن کرونا کمتر شود در غیراینصورت ممکن است فاصله بیش از اندازه بین تزریق دو واکسن بی اثری آن را رقم بزند.

*دو میلیون دوز از واکسن جدید آمریکایی ها یعنی جانسون و جانسون هفته آینده در این کشور توزیع خواهد شد.

* فرانسیس کالینز ، مدیر انستیتوهای ملی بهداشت آمریکا در یک پست وبلاگی روز سه شنبه نوشت: ممکن است یک دوز واکسن کرونا ویروس برای افرادی که قبلاً آلوده شده اند کافی باشد ، اما تحقیقات بیشتری لازم است.

*نگرانی ها در رابطه با مرگ و میر کودکان به دلیل ابتلا به کرونا هنگامی بیشتر شد که یک دختر بچه شش ساله بریتانیایی تنها ساعاتی بعد از اینکه دل درد گرفت و تست فوری نشان داد که آلوده به کرونا است درگذشت. موج جدید کرونا در جهان اکنون افراد کم سن و سال را بیشتر درگیر می کند. به تازگی در ایران نیز یک دختربچه 9 ساله در پی ابتلا به کرونا درگذشته بود.

*هند محموله های واکسن کرونا را به آفریقا فرستاد.

*محدودیت های کرونایی در کشور سوئد بیشتر می شود. سفرهای بین شهری کنترل خواهد شد ضمن اینکه نزدن ماسک در اماکن عمومی جریمه به دنبال خواهد داشت.

*مکزیک در نظر دارد به منظور رونق دهی به صنعت گردشگری که در پی پاندمی کرونایی تعطیل شده بود مجددا برخی از مناطق توریستی را بر روی گردشگران باز کند که این موضوع با انتقادات زیادی روبرو شده است.

*نخستین محموله از واکسن روسی اسپوتنیک وی وارد کشور مکزیک شد.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها