آخرین خبرها از وضعیت کرونای انگلیسی در ایران
چند مبتلا به ویروس جهش‌یافته شناسایی شده است؟

آخرین خبرها از وضعیت کرونای انگلیسی در ایران

دیروز روز سخت استان خوزستان بود؛ روزی که سه کودک به دلیل ابتلا به ویروس جهش‌ یافته انگلیسی جان خود را از دست دادند.
کد خبر: ۱۳۰۵۱۶۱

با وجود آمار بالای ابتلا به ویروس کرونای انگلیسی اما ستاد ملی مقابله با کرونا اجازه قرنطینه استان خوزستان را نداد. ولی دولت باید یک قرنطینه جدی و موقت در این استان برقرارکند.

شرایط در شهر شادگان بسیار جدی و خطرناک است. در شهر شوش مردم به‌شدت نگران هستند. در اهواز که جمعیت زیادی دارد و به عنوان یک کلانشهر شناخته می‌شود، شرایط ابتلا به بیماری کرونا خوب نیست. همه اینها نشان می‌دهد ستاد ملی مقابله با کرونا باید تصمیمات مهمی درباره کنترل شیوع بیماری در این شهر و دیگر شهرهای کشور بگیرد.

دولت بیش از پیش، مرزهای کشور را باید کنترل کند و نظارت دقیقی بر آنها داشته باشد. رفت و آمد از خوزستان باید متوقف شود. با این روش‌ها می‌توان بیماری را کنترل کرد.

موج چهارم بیماری کرونا و افزایش آمار ابتلا به کرونای انگلیسی در کشور در حالی اتفاق افتاده که با توجه به تصمیم ستادملی مقابله با کرونا، مجوز سفر به شهرهای کشور در تعطیلات نوروزی داده شده است. این تصمیم به‌شدت تعجب‌برانگیز است. قطعا باید منع عبور و مرور به همه شهرهای کشور اعمال شود. محدودیت تردد نه تنها در تعطیلات نوروزی بلکه از نیمه اسفندماه باید اتخاذ شود.

امروز مناطق آلوده استان‌های جنوبی و شهرهای شمالی بزرگ‌ترین نگرانی ما هستند. در تهران هم شرایط زیاد خوب نیست و شاهد افزایش ابتلا به کرونای جهش‌یافته انگلیسی هستیم و در بسیاری از بیمارستان‌های شهر، افراد مبتلا به کرونای جهش یافته بستری هستند. بنابراین لازم است ستادملی مقابله با کرونا درباره تصمیم خود مبنی بر اجازه سفر در تعطیلات نوروزی، تجدید نظر کند.

به اعتقاد بسیاری از مدیران سلامت، این تصمیم، کارشناسانه نیست و اگر ستادملی مقابله با کرونا بر اجرایی شدن تصمیم خود پافشاری کند، کمیسیون بهداشت و درمان حتما مداخله خواهد کرد و نقطه نظراتش را به ستادملی مقابله با کرونا اعلام می‌کند تا تصمیم درست و بهینه‌ای برای مقابله با شیوع ویروس کرونا در کشور اتخاذ شود.

بهترین و موثرترین راه برای پیشگیری از شیوع همه ویروس‌ها، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و محافظت فردی است. این‌طور نیست که چون ویروس جهش‌یافته کرونای انگلیسی وارد کشور شده است باید به شکل دیگری با ویروس مقابله کرد.

مردم همچنان باید ماسک بزنند، دست‌هایشان را بشویند و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند. عمل به پروتکل‌های بهداشتی اما در خوزستان و دیگر شهرهای کشور کمرنگ شده است.

امروز ویروس جهش‌یافته کرونا با شدت بیشتری در حال پیشروی است، بنابراین برای این که محدودیت‌های شدید اعمال نشود و کسب و کارها به تعطیلی کشانده نشوند، مردم باید به رعایت پروتکل‌های بهداشتی پایبند باشند.

این بیماری مدت زمان زیادی است که با ماست، پس توجه به پروتکل‌های بهداشتی و عمل به آنها تنها راه مقابله با گسترش ویروس کروناست.

حسینعلی شهریاری - رئیس کمیسیون بهداشت و درمان / روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها