حوادث خراسان؛ اهدای عضوی پس از شهادت

اهدای اعضای افسر فداکار پلیس پس از شهادت

آخرین ایثار مدافع حرم

خانواده جوان مدافع حرم كه در تصادف مرگ مغزی شده، در اقدامی نیكوكارانه اعضای بدن او را اهدا كردند.
کد خبر: ۱۳۰۲۴۲۲

به گزارش گروه حوادث جام جم آنلاین از روزنامه جام‌جم، محمدعلی طلازاده، ۲۴ ساله و از مدافعان حرم بود. ۱۳ روز از عقدش می‌گذشت. آرزوی شهادت داشت، اما وقتی از غافله دوستان شهیدش جا ماند، فرم اهدای عضو را پر كرد.

هجدهم دی امسال، وقتی از تهران به زادگاهش در شوشتر رفت تا از آنجا نزد همسرش در اهواز برود، در جاده تصادف كرد و مرگ مغزی شد. خانواده‌اش به وصیت او عمل كرده و اعضای بدنش را اهدا كردند تا ناجی بیماران چشم‌انتظار اهدای عضو باشد.

پدر که غم در صدایش موج می‌زند، درباره اهدای اعضای بدن فرزندش به خبرنگار جام‌جم گفت: «محمدعلی، تنها پسرم بود و خواهری كوچك‌تر داشت. سال ۹۵ به ما گفت كه اجازه دهیم به مدافعان حرم ملحق شود و به آرزویش كه شهادت است، برسد. بارها به عنوان مدافع حرم به سوریه رفته بود. سال ۹۷ در سپاه تهران كارش را شروع كرد. مدرس بود و در دانشگاه امام حسین (ع) تهران درس می‌داد.»

پدر داغدیده ادامه داد: «دو بار فرم اهدای اعضا را پركرده بود، اما فكر نمی‌كردیم، این‌قدر زود ما را ترك كند. فقط ۱۳روز از زمان عقدش گذشته بود، روز قبل از حادثه از محل كارش به خانه آمد و تصمیم گرفت برای دیدن همسرش و خانواده او به شهر اهواز برود که در مسیر جاده شوشتر به اهواز تصادف كرد. وقتی از ماجرا باخبر شدیم، پسرم را به بیمارستان نفت برده بودند. وقتی به آنجا رفتیم، گفتند باید به بیمارستان گلستان اهواز منتقل شود.»

وی گفت: «پشت در اتاقی كه پسرمان بستری بود، ایستاده بودیم و ازخدا می‌خواستیم او را دوباره به ما برگرداند. ۱۱ روز در بیمارستان ماند. شش روز اول كه بستری بود، امید داشتیم زنده بماند، اما بعد از آن با كاهش سطح هوشیاری‌اش امیدهای‌مان كمرنگ‌تر شد. پزشكان به ما گفتند دیگر امیدی نیست و بهتر است اعضای بدن او را اهدا كنیم. خیلی سخت بود و نمی‌توانستیم باور كنیم كه برای همیشه می‌خواهد ما را ترك كند. روز نهم همسرم استخاره‌ای با قر آن گرفت كه سوره انفاق آمد. دیگر شك به دل راه ندادیم و موضوع را به عروس‌مان هم گفتیم كه او نیز قبول كرد تا به وصیت پسرمان عمل كنیم. رفتیم بیمارستان و برگه‌‌های اهدای اعضا را امضا كردیم. دو كلیه و كبد او به چهار بیمار اهدا شد. قلب پسرم هم به مادر پنج فرزند پیوند زده شد.»

معصومه ملکی - حوادث روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
محمدعلی
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
۰
۰
از چهره ش معلومه پسر خوبی بود . ? روحش شاد

نیازمندی ها