چین محصول برنج فضایی برداشت کرد
از دانه‌های کاشته شده در فضا

چین محصول برنج فضایی برداشت کرد

درباره تاریخ این ماموریت‌ها جزئیاتی منتشر نشده و اطلاعات مربوط به آن‌ها تا زمان نزدیک شدن به پرتاب یا حتی پس از ارسال آن‌ها، مخفی باقی می‌مانند.
کد خبر: ۱۳۰۰۱۱۶
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از دیجیاتو، پیمانکار فضایی اصلی چین به نام «شرکت علوم فضایی و فناوری چین» (CASC) می‌خواهد در سال ۲۰۲۱ بیش از ۴۰ پرتاب مداری انجام دهد که شامل ارسال ماژول ایستگاه فضایی و ماموریت‌های انسانی می‌شود.
چین در سال‌های اخیر شمار ماموریت‌های فضایی خود را افزایش داده و سال ۲۰۲۰ توانست ۳۹ پرتاب انجام دهد. حالا طبق خلاصه‌ای از گزارش CASC، این شرکت می‌خواهد در سال جاری میلادی بیش از ۴۰ پرتاب داشته باشد.
طبق جدیدترین گزارش‌ها، ماژول هسته ایستگاه فضایی چین در ماه‌های آینده روانه فضا خواهد شد و در ادامه شاهد پرتاب محموله «Tianzhou-2» و همچنین انجام ماموریت سرنشین‌دار «Shenzhou-12» خواهیم بود.
در این ماموریت‌ها از راکت‌های لانگ مارچ ۷، لانگ مارچ 5B و لانگ مارچ 2F استفاده خواهد شد. در گزارش CASC اشاره کوتاهی به فضاپیمای مریخ «Tianwen-1» شده که در بهمن ماه وارد مدار مریخ می‌شود و در ماه اسفند تلاش می‌کند روی سطح این سیاره سرخ فرود بیاید.
 
برنامه های بلندپروازانه چین برای سال ۲۰۲۱ در حوزه فضایی+عکس

کار توسعه روی دو ماژول آزمایشی برای ایستگاه فضایی چین و همچنین ماموریت سرنشین‌دار برای اکتشاف ماه متمرکز خواهد بود که البته درباره ماموریت دوم جزئیات بیشتری ارائه نشده است. در گزارش جدید همچنین به این موضوع اشاره شده که CASC روی سرعت بخشیدن به اجرای پروژه‌های علمی و فناوری مهم ملی مانند سیستم ناوبری ماهواره‌ای «بیدو» برای هوانوردی غیرنظامی و سایر زمینه‌ها تمرکز می‌کند.
درباره تاریخ این ماموریت‌ها جزئیاتی منتشر نشده و اطلاعات مربوط به آن‌ها تا زمان نزدیک شدن به پرتاب یا حتی پس از ارسال آن‌ها، مخفی باقی می‌مانند.
از ماموریت‌های فضایی غیرنظامی احتمالی چین در سال ۲۰۲۱ می‌توان به ماهواره‌های هواشناسی «Fengyun»، یک نسل جدید از ماهواره قابل بازیابی و ماهواره‌های رصد زمین «Gaofen» اشاره کرد. علاوه بر این موارد، با پرتاب‌های محرمانه هم روبه‌رو خواهیم شد که شامل ماهواره‌های دفاع ملی چین می‌شود.
چین در سال ۲۰۲۰ توانست ۳۹ پرتاب انجام دهد که CASC مسئول ۳۴ مورد آن‌ها بود که آن را تبدیل به فعالترین شرکت در این حوزه می‌کند و بالاتر از اسپیس ایکس با ۲۵ پرتاب قرار می‌گیرد. این پرتاب‌ها شامل راکت لانگ مارچ 5B به عنوان یک آزمایش برای پرتاب‌های ایستگاه فضایی و یک نمونه اولیه از نسل جدید فضاپیمای سرنشین‌دار و ماموریت بازگرداندن نمونه ماه به نام «چانگ ای-۵» بود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها